Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Veeluispoeder, dan hoef je niet te wassen of scheren. Meestal is dit naast de dikke vacht een weerstandprobleem. Mineralensteen kan wel eens te weinig zijn om alles binnen te krijgen. Voer een mineralenkorrel bij.
OneAndOnlyx schreef:Wassen met sebacil/farmyard kerato. Dat laatste gebruiken wij voor onze shets die moeilijk door de verharing komen en hierdoor vaak luis hebben. 2x dezelfde routine achter elkaar(nat maken, insmeren met spul & uitwassen) & daarna 2 weken wachten en dan nog een keer wassen. Onze pony's hebben het ook ieder jaar. Ik moet zeggen de afgelopen 2 jaar niet meer, maarja ik klop wel even af..
tiwi1969 schreef:OneAndOnlyx schreef:Wassen met sebacil/farmyard kerato. Dat laatste gebruiken wij voor onze shets die moeilijk door de verharing komen en hierdoor vaak luis hebben. 2x dezelfde routine achter elkaar(nat maken, insmeren met spul & uitwassen) & daarna 2 weken wachten en dan nog een keer wassen. Onze pony's hebben het ook ieder jaar. Ik moet zeggen de afgelopen 2 jaar niet meer, maarja ik klop wel even af..
Bij Sebacil maak je de droge vacht nat met de Sebacil-oplossing, dan laten opdrogen. Niet uitspoelen en dan na 2 weken herhalen.

MirandaDvG schreef:Hilary schreef:Om in de toekomst te voorkomen zou ik, zoals tamary al aangeeft, vitaminebrok bij gaan voeren; luis heeft met een verminderde weerstand te maken.
Precies!
Zorg ervoor dat je paard/ pony gezond is. Zoals hierboven aangegeven.
bij het wisselen van de vacht.