Uitstulping aan anus pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitstulping aan anus pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:14

Hoi bokkers,

Ik zag vandaag dat mijn pony een soort uitstekend iets had aan haar anus. Wat is dit?
Ze vind het niet fijn als je er aan zit.
Afbeelding

Renskexb

Re: Uitstulping aan anus pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:16

Waarom een topic plaatsen? Ik zou de dierenarts meteen bellen ziet er niet goed uit bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:27

Veearts komt volgende week...

Iemand die dit herkent?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:28

Heeft de pony diarree? Op de foto ziet het er zo uit. Alsof het opgedroogde poep is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:30

Nee, gewoon goede mestballen, zoals altijd.
Verder is ze ook zoals anders, ze oogt absoluut niet ziek en ze heeft geen koorts.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:32

Volgende week pas? Is er geen mogelijkheid om zelf eventueel naar de kliniek te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:35

Nee die is er niet en ik vind het ook lichtelijk overdreven om voor dit naar een kliniek te gaan.
Ze is niet ziek! Anders had ik hem direct wel gebeld.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:38

amoj schreef:
Nee die is er niet en ik vind het ook lichtelijk overdreven om voor dit naar een kliniek te gaan.

Kliniek als in dierenarts kliniek. Dat vind ik niet overdreven en scheelt hun weer tijd

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:40

Anders aan je dierenarts vragen in een mail met de foto erbij?
Dan kan hij vast zeggen of dit spoed betreft of niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:44

amoj schreef:

En toch op de bokt gaan plaatsen?
Er is dus wel enige ongerustheid.

Ik zou zeggen bel de dierenarts voor wat vragen en advies, kost niks.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:46

Er lijkt sowieso een hoop troep vast te kleven... Heb je baby olie of olijfolie?, dan kun je een doek flink nat maken met de olie zodat die er zo af druipt en dan even 5 minuten tegen haar achterwerk aan houden, dan laat de rommel los zonder dat je hoeft te wrijven of plukken (want dat doet pijn)

Ikdenk dat je dan ook beter kunt zien wat er aan de hand is. Maar ik denk dat de rommel geschuurd heeft en dat het gewoon geïrriteerd is geraakt.

Snorkel8

Mail naar de dierenarts met foto is wel goed idee. Volgende week voor een pony die geen koorts heeft of ziek oogt is toch prima.

TS weet je zeker dat het er nog niet eerder zat? misschien heeft ze het al langer :) ik durf niet te zeggen wat het is maar ben wel benieuwd wat de dierenarts zegt. Goed je pony in de gate houden of ze goed eet, drinkt en poept en geen koorts krijgt en dan rustig de dierenarts af wachten.

op bokt plaatsen kan best helpen hoor, misschien herkend iemand dit.

Marie111

aambei? of kunnen paarden dat niet krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:50

Ik denk wie weet herkent iemand het.
Als er echt spoed bij is, plaats ik iets niet op bokt maar bel ik de veearts meteen op.
Dat is dit in mijn ogen niet, vandaar dat ik vraag of iemand het toevallig herkent.

Veearts komt hier volgende week voor de koeien en pakt de pony dan meteen mee.

Kan er inderdaad langer zitten! Het is een oude pony die hier van haar pensioen staat te genieten. Ik poets haar niet dagelijks, grote kans dat het er al veel langer zit.

Schoonmaken ga ik straks even doen, want het is inderdaad niet helemaal fris. Heeft ze eigenlijk altijd al gehad, dat ze zo vies is van achter.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:51

Kan van alles zijn, van irritatie tot onderhuidse vochtophoping of beginnende abces, maar kan ook inwendige tumor zijn of soort van beginnende prolaps.

Kan van alles zijn en dat kan de dierenarts beter beoordelen doordat ie het van dichtbij kan gaan bekijken.

Maar ik merk wel dat je toch iets van ongerustheid hebt, waarom niet even bellen voor vragen, zodat je in de tussentijd weet wat je doen moet en of een beetje geruststeld.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:29

Hiervoor zou ik een DA niet direct lastig vallen. Ik vraag ook wel eens iets zonder dat ik ongerust ben maar mij gewoon afvraag wat iets is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:31

Jes schreef:
Hiervoor zou ik een DA niet direct lastig vallen. Ik vraag ook wel eens iets zonder dat ik ongerust ben maar mij gewoon afvraag wat iets is.

Precies. Houd het tussentijds wel goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:37

Jes schreef:

Hier nog één. En als ik het dan toch niet kan laten om even te bellen of te mailen met de veearts, ligt dat meer aan mijn eigen ongeduld dan aan mijn onrust. :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:44

Ik zou eerst eens heel goed schoonmaken want zo is er niet zo veel te zien. Wellicht wel gewoon door het vuil dat er wondje of iets gemist is.