Peesklap:(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s_mistanna

Peesklap:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:54

heey,

mijn verzorgpaard heeft twee jaar geleden een peesklap gehad aan haar rechter voorbeen, en dat is nu zo goed als genezen, maar nu heeft ze waarschijnlijk een nieuwe peesklap alleen aan haar andere voorbeen... nu is ze al 21 en een beetje een probleem paard als je praat over blessures... ;(

de eigenaresse zegt dat ze het zelf behandelt en haar laat rusten. Als het aan het eind van de week niet beter is, dan gaat ze de veearts bellen, maar ik ben wel nieuwsgierig wat een peesblessure allemaal inhoud.

ook vroeg ik me af of ik nog wat zou kunnen doen, zoals 5 minuten lopen met haar, maar moet dat dan op zachte, of harde ondergrond?

please, kunnen jullie mij wat tips geven wat het beste is om te doen zodat ze sneller en beter herstelt???

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:02

De enige tip die ik je mee wil geven: doe alleen wat de eigenaresse zegt: rust rust rust! Als zij vindt dat ermee gestapt moet worden dan zou je haar kunnen vragen of je haar daarmee kunt helpen.

Ga dus niet op eigen houtje er dingen mee doen, behalve poetsen, knuffel en een enkel worteltje.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:04

Peesblessures, akelig! Meestal wordt boxrust geadviseerd bij een peesblessure, maar ik zou de dierenarts afwachten en verder met de eigenaresse overleggen wat je het beste kunt doen. Het is helaas al de tweede keer, dus wellicht weet de eigenaresse nog wat ze de vorige keer gedaan heeft.

Sterkte in ieder geval en geef het goed de tijd om te herstellen :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:04

Dag s_mistanna,

Dit topic staat niet in het juiste forum. Ik ga het naar het medische forum verplaatsen want dan krijg je meer en inhoudelijk gerichtere reacties.

VSW → MD

s_mistanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:06

pien_2010 schreef:
Dag s_mistanna,

Dit topic staat niet in het juiste forum. Ik ga het naar het medische forum verplaatsen want dan krijg je meer en inhoudelijk gerichtere reacties.

VSW → MD

oh sorry dankje voor het verplaatsen :)

s_mistanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:07

Tinkies7 schreef:
Peesblessures, akelig! Meestal wordt boxrust geadviseerd bij een peesblessure, maar ik zou de dierenarts afwachten en verder met de eigenaresse overleggen wat je het beste kunt doen. Het is helaas al de tweede keer, dus wellicht weet de eigenaresse nog wat ze de vorige keer gedaan heeft.

Sterkte in ieder geval en geef het goed de tijd om te herstellen :(:)

thanks!!

s_mistanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:07

tiwi1969 schreef:
De enige tip die ik je mee wil geven: doe alleen wat de eigenaresse zegt: rust rust rust! Als zij vindt dat ermee gestapt moet worden dan zou je haar kunnen vragen of je haar daarmee kunt helpen.

Ga dus niet op eigen houtje er dingen mee doen, behalve poetsen, knuffel en een enkel worteltje.

ja goeie tips.. misschien wil ik iets te graag meehelpen :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Peesklap:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:59

Helaas nog een verplaatsing, dit hoort thuis op BEH namelijk.

s_mistanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:01

Dyonne schreef:
Helaas nog een verplaatsing, dit hoort thuis op BEH namelijk.

sorry! ik weet nog niet precies waar sommige dingen horen.. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:31

Peesblessures zijn een HELE langdurige zaak. Minimaal een half jaar maar meestal een jaar moet je er voor uittrekken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:30

Ik heb ook een paard gehad met een peesklap,haar strek en buigpees was helemaal door.
Ze zou misschien over een jaar pas weer bereden kunnen worden,áls ze ooit nog bereden kon worden.
Ik heb haar een broei behandeling gegeven,kost je bijna niks,alleen tijd.Veearts kende deze behandeling ook,en zei dat ik het altijd kon proberen.
Na 3mnd kon ze alles weer!ook springen en dressuur.