Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shirley schreef:Slobber van bietenpulp, wat op zich ook de darmwerking stimuleert.
Zoutblok om het drinken mede op te wekken.
En waarom wordt zijn hooi natgemaakt?
Gewoon droog leidt tot meer speekselvorming wat de spijsvertering weer bevordert.
Het is een ellende, zo'n paard met een verstoorde binnenboel...sterkte!

Die van mij heeft ook gevoelige darmen, gelukkig had ze nog niet eerder koliek gehad (en laten we hopen ook nu nooit meer) en ik kreeg van de zomer van de dierenarts het advies om Yea-sacc bij te voeren, dit is een gist die probiotisch werkt:

MarjanB schreef:Is beweging niet iets wat hij mist? Ik snap dat bokken enz een zware belasting is maar te weinig beweging is ook niet goed. Verder verteert hij wel goed? (geen grote stukken hooi in de mest) Bijvoorbeeld tandproblemen?
Sterkte in elk geval!
Noor17 schreef:Neem eens contact op met Anneke Hallebeek van Sanequi. Mijn paard had erg vaak last van koliek. Soms gaskoliek maar ook 3 keer een entrapment gehad. Na overstap naar Sanequi colon geen problemen meer gehad. Ze hebben meerdere soorten voer speciaal voor paarden met koliek problemen.
Letizia schreef:Is het steeds gaskoliek?
Mijn paard had een paar weken geleden ook koliek, gelukkig niet half zo ernstig als jij omschrijft, maar ook uitdrogingsverschijnselen. Wij geven nu dus de bovengenoemde speedibeet en doen daar was zout aan toevoegen om het drinken te stimuleren. In speedibeet zit idd minimaal suiker, in tegenstelling tot slobber en het is echt een ruwvoervervanger met prebiotisch werking. Evt doe je de brokjes er door heen mengenDie van mij heeft ook gevoelige darmen, gelukkig had ze nog niet eerder koliek gehad (en laten we hopen ook nu nooit meer) en ik kreeg van de zomer van de dierenarts het advies om Yea-sacc bij te voeren, dit is een gist die probiotisch werkt:
http://petssupermart.com/nl/paarden-gez ... 36_a658191
Tis niet super goedkoop in aanschaf, maar je doet er gerust een half jaar mee