Ervaring artrose halswervels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlenepony

Ervaring artrose halswervels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 20:14

Hoi bokkers,

Vandaag is er bij mijn pony artrose in het 7e halswervel geconstateerd.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Mijn pony loopt ook kreupel erdoor en ben benieuwd of meer paarden dit daardoor ook hebben..

Ik heb direct 2 potten glucohorse besteld en lees hier wonderbaarlijke dingen over, zijn er misschien ook mensen die hier ervaring mee hebben?

Anoniem

Re: Ervaring artrose halswervels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:18

Ja, maar dat is helaas geen verhaal dat je hoop gaat geven.

Hoe ver is de slijtage, en wat is de prognose volgens de behandelend arts ?

Sterkte.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 20:25

Sonja schreef:
Ja, maar dat is helaas geen verhaal dat je hoop gaat geven.

Hoe ver is de slijtage, en wat is de prognose volgens de behandelend arts ?

Sterkte.

Kreeg ik geen duidelijk beeld over, eigenlijk uit alle war ook vergeten te vragen.. Zal ik maandag direct over bellen!! Maar het inspuiten met pijnstilling etc wou hij eigenlijk uitstellen tot het echt heel ernstig werd met hem. En de behandeling was er verder eigenlijk niet echt, ga hem gewoon dagelijks voeren met glucohorse en veel stappen aan de hand aankomende weken, want als hij kreupelt en ik stap stukken met hem loopt hij steeds beter..

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:25

Je opent nu weer een nieuw topic ; eigenlijk gewoon een vervolg op je vorige topic.
Mijn antwoord had ik reeds in eerdere al vermeld, eigenlijk is dit zeer ernstig te noemen, en spijtig maar is eigenlijk bijna einde verhaal te noemen.
mensen willen dit niet graag horen, en hopen op een soort wonder, tjaaaa .
Ik wil jou niet boos maken, maar dit is hier geen nieuwe vraag maar een 2de topic over net hetzelfde probleem.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:33

aeolusnr1 schreef:
Je opent nu weer een nieuw topic ; eigenlijk gewoon een vervolg op je vorige topic.
Mijn antwoord had ik reeds in eerdere al vermeld, eigenlijk is dit zeer ernstig te noemen, en spijtig maar is eigenlijk bijna einde verhaal te noemen.
mensen willen dit niet graag horen, en hopen op een soort wonder, tjaaaa .
Ik wil jou niet boos maken, maar dit is hier geen nieuwe vraag maar een 2de topic over net hetzelfde probleem.

Vind dat knap dat jij dat mij dat beter kan vertellen dan de specialst die mijn pony onderzocht heeft.. En dit is een vraag naar ervaringen met artrose, ik vraag hier niet of iemand weet waar de kreupelheid van mijn pony vandaan komt of wel dan?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:43

Ik heb een pony gehad met hoefkatrol. Pony liep eerst heel slecht. We zijn ermee naar iemand in brabant geweest. Weet zo even haar naam niet meer. Ze heeft acupuntuur toegepast en daarna heeft de pony een periode op rust gestaan en daarna een jaar recreatief en erna was ze weer helemaal goed.

Heb ook een paard gehad met een beschadigde halswervel. Paard kon soms zijn hoofd niet meer naar beneden brengen en ook vaak aanvallen waarbij tegen de wanden aan slaan. Had het paard bijna opgegeven. Eerst bij een kliniek werd pijnstillers voorgeschreven en gewoon doorgaan met arbeid. Maar klachten kwamen steeds terug. ben toen naar een vrouw in raalte geweest. Zei kan heel veel paarden van allerlei verschillende problemen afhelpen. Ze legt haar handen op de gevoelige plekken en strijkt/drukt een beetje. Na 3 behandelingen was mijn paard weer genezen. En ik moest er een zalf opsmeren (traumeel) Ik wil je zeggen dat dit niet perse einde verhaal hoeft te zijn. Het ligt eraan in welke stadium de atrose is. En je moet echt naar je paard kijken dat ze op eengegeven moment wel pijn vrij moeten kunnen leven zonder medicijnen.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:07

Mag ik vragen waaraan je merkt dat je pony artrose in de hals heeft? Ik denk dat mijne ook zoiets heeft..

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 22:44

xpattystagor schreef:
Mag ik vragen waaraan je merkt dat je pony artrose in de hals heeft? Ik denk dat mijne ook zoiets heeft..

Hij liep kreupel na overbelasting, nu ik weet dat hij het heeft heb ik er dus over na zitten denken hoe hij reageerde onder het rijden, en stelling naar links viel hij al aardig snel door mijn linkerbeen heen, oftewel dit deed hem dus zeer.. Als je twijfelt gewoon foto's gaan laten maken, ik heb er ook te lang mee gewacht en ben blij dat ik het nu weet omdat ik nu weet hoe ik er mee om moet gaan :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:48

Heeft de da ook gezegd in welk stadium het zit? En wat heeft hij gezegd dat je mag doen?

Paard van een vriendin heeft dit ook, zij mag alleen nog maar aan een los teugeltje buiten een rondje rijden, en absoluut geen gymnastiserende oefeningen doen aangezien je de hals dan alleen maar verder " stuk" maakt.

Edit: als je pony hier door kreupel loopt zou ik geen wonderen verwachten van de glucohorse.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 00:13

mala26 schreef:
Heeft de da ook gezegd in welk stadium het zit? En wat heeft hij gezegd dat je mag doen?

Paard van een vriendin heeft dit ook, zij mag alleen nog maar aan een los teugeltje buiten een rondje rijden, en absoluut geen gymnastiserende oefeningen doen aangezien je de hals dan alleen maar verder " stuk" maakt.

Edit: als je pony hier door kreupel loopt zou ik geen wonderen verwachten van de glucohorse.
ik heb dus gister gebeld om te vragen hoe ik hem het best kan rijden, laag of hoog en eigenlijk ook met de vraag hoe ver de artrose al is, wat ik dus weer ben vergeten... Maar ik wil de fotos zelf graag op een cd hebben dus als ik die ophaal ga ik die vraag direct stellen. Ik mag hem op beide manieren rijden, en voor de diagnose ook nooit problemen gehad met zijn aanleuning, alleen dus stelling naar links wat ik nu ook niet meer van hem ga vragen. en ja glucohorse.. Ik probeer gewoon wat uit, en hoop dat het voor hem beter voelt als zonder, meer kan ik niet doen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:26

BEH >> MD

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:47

Heeft atrose in de nek wervel te maken met Hoe het paard gereden wordt? Erfelijk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:55

Het ligt er aan waar het zit en hoe erg het is wat ermee moet/kan doen, wij kregen in Utrecht ook het advies om geen halsbuiging te vragen maar paard op zoveel mogelijk lengte te laten lopen en zeker niet bij te zetten e.d. aan de longe.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 06:58

Nouvel schreef:
Het ligt er aan waar het zit en hoe erg het is wat ermee moet/kan doen, wij kregen in Utrecht ook het advies om geen halsbuiging te vragen maar paard op zoveel mogelijk lengte te laten lopen en zeker niet bij te zetten e.d. aan de longe.

Maar zou deze atrose in de halswervel kunnen komen Door in de " krul" trekken vraag ik me dan af?

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 09:35

biscaya schreef:
Nouvel schreef:

Maar zou deze atrose in de halswervel kunnen komen Door in de " krul" trekken vraag ik me dan af?
90% (?) ong van alle artrose gevallen is erfelijk bepaald..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:40

Acupunctuur kan ook nog veel goed doen.