Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Ja, maar dat is helaas geen verhaal dat je hoop gaat geven.
Hoe ver is de slijtage, en wat is de prognose volgens de behandelend arts ?
Sterkte.
aeolusnr1 schreef:Je opent nu weer een nieuw topic ; eigenlijk gewoon een vervolg op je vorige topic.
Mijn antwoord had ik reeds in eerdere al vermeld, eigenlijk is dit zeer ernstig te noemen, en spijtig maar is eigenlijk bijna einde verhaal te noemen.
mensen willen dit niet graag horen, en hopen op een soort wonder, tjaaaa .
Ik wil jou niet boos maken, maar dit is hier geen nieuwe vraag maar een 2de topic over net hetzelfde probleem.
xpattystagor schreef:Mag ik vragen waaraan je merkt dat je pony artrose in de hals heeft? Ik denk dat mijne ook zoiets heeft..
mala26 schreef:ik heb dus gister gebeld om te vragen hoe ik hem het best kan rijden, laag of hoog en eigenlijk ook met de vraag hoe ver de artrose al is, wat ik dus weer ben vergeten... Maar ik wil de fotos zelf graag op een cd hebben dus als ik die ophaal ga ik die vraag direct stellen. Ik mag hem op beide manieren rijden, en voor de diagnose ook nooit problemen gehad met zijn aanleuning, alleen dus stelling naar links wat ik nu ook niet meer van hem ga vragen. en ja glucohorse.. Ik probeer gewoon wat uit, en hoop dat het voor hem beter voelt als zonder, meer kan ik niet doen..Heeft de da ook gezegd in welk stadium het zit? En wat heeft hij gezegd dat je mag doen?
Paard van een vriendin heeft dit ook, zij mag alleen nog maar aan een los teugeltje buiten een rondje rijden, en absoluut geen gymnastiserende oefeningen doen aangezien je de hals dan alleen maar verder " stuk" maakt.
Edit: als je pony hier door kreupel loopt zou ik geen wonderen verwachten van de glucohorse.
Nouvel schreef:Het ligt er aan waar het zit en hoe erg het is wat ermee moet/kan doen, wij kregen in Utrecht ook het advies om geen halsbuiging te vragen maar paard op zoveel mogelijk lengte te laten lopen en zeker niet bij te zetten e.d. aan de longe.
biscaya schreef:90% (?) ong van alle artrose gevallen is erfelijk bepaald..Nouvel schreef:Het ligt er aan waar het zit en hoe erg het is wat ermee moet/kan doen, wij kregen in Utrecht ook het advies om geen halsbuiging te vragen maar paard op zoveel mogelijk lengte te laten lopen en zeker niet bij te zetten e.d. aan de longe.
Maar zou deze atrose in de halswervel kunnen komen Door in de " krul" trekken vraag ik me dan af?