! In het topic staat een foto met een beetje bloed. Valt mee, maar wellicht voor hele gevoelige kijkers niet fijn.
Vanochtend kwam de hoefsmid om mijn paard te bekappen en staat voor op ijzers. Ik had van te voren gelogeerd en ging ondertussen de spullen opruimen naar mijn zadeltas. Toen ik terug liep 2 minuten later stond mijn paard in een plas bloed.
Hij zei rustig dat hij de straal had geraakt en zei valt wel mee. Het bloedde flink, maar gelukkig heeft een paard heel water liters bloed dan wij. Uiteindelijk heeft hij het dichtgeschroeid met een warm ijzer.
Daarna heeft het nog een beetje gebloemd maar is uiteindelijk gestopt.
Deze foto was na het dichtschroeien, hierna is het gestopt.

Smid was relaxed en kregen niet de indruk dat het erg was, wel vaker voorkomt..?
Ik heb de hoef nog schoongespoten en ingespoten met acaderm. 10 minuten erna is hij de wei op gegaan.
Ik ga nu voor de zekerheid nog even terug om dit te herhalen.
Ik vraag me af of dit inderdaad iets is wat wel eens voor kan komen?
Ik heb het in al die aren nog nooit meegemaakt. Wellicht iemand nog tips om in de gaten te houden, of geruststelling kan geven dat het niet erg is.
Wil mijn Smid niet gelijk afschrijven mijn vertrouwen is niet gelijk geschaad maar heb wel wat vraagtekens erover omdat ik het nooit meegemaakt heb.

aangezien ik zie dat de vloer nat is, waardoor het snel echt op een bloedbad lijkt.