Zo'n 3 jaar geleden is er vastgesteld dat mijn paard hoefkatrolontsteking heeft.
Hij is toen in de kliniek behandeld en met aangepast beslag loopt hij weer rad sindsdien
Nu door allerlei omstandigheden heeft hij de laatste 4 à 5 jaar lekker vakantie mogen vieren op de weide met heel af en toe een ritje.
Nu heb ik eindelijk al mijn moed bij elkaar geraapt en hem terug opgezadeld.
ik heb hem een paar keer gelongeerd maar dat vond ik geen succes dus erop! (wat een enorme overwinning is voor me
)Tijdens het rijden voel ik in geen enkele gang onregelmatigheden, wanneer hij de dag na het rijden op de weide gaat, moet hij eerst 15 min in volle galop rondcrossen, dus pijn heeft hij niet volgens mij. Hij doet alles met de oortjes naar voren en werkt goed mee (1 keer mij getest
)Maar die HKO blijft in mijn gedachten spelen, hoe bouw ik het rijden nu het beste op? Ik ben bang dat ik hem overbelast en hij mank zal worden, ook al zal dit volgens de DA niet gebeuren.
Ik heb nu steeds 2 rustdagen tussen het rijden (wel dagelijks weidegang), ik dacht van zo'n 3 tal keer per week te rijden, telkens rond de 30 minuten.
Ik rijd grote oefeningen, geen kleine wendingen, rustig tempo, ... maar doe ik hier goed aan?
Tips en advies hieromtrent is erg welkom

Volgens de wiki zou dit Veel te snel zijn..