Hormonen merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Hormonen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 08:19

Ik had al even gezocht of ik een topic kon vinden wat hierover gaat maar ik raak door de bomen een beetje het bos kwijt dus dan toch maar even een nieuw topic.

Ik heb een merrie die last heeft van de schommeling van haar hormoonspiegel. Met name met het rijden lopen we hier tegen aan. Het is niet zo dat ze totaal niet te rijden is, maar ik merk dat ze regelmatig echt tegen het been gaat hangen. Gezien we wedstrijdgericht trainen is dit natuurlijk niet handig.

Een tijdje geleden heb ik haar een tijd No more moods solutions van Equine America gegeven dit kruidengoedje hielp wel een beetje maar ik ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben? Wat zou ik haar kunnen geven om de hormoonspiegel te reguleren? (mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijk product)

CM_

Re: Hormonen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:57

Bronscure werkt bij de meeste merries super.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:19

Bij die van werkt oesstress heel goed! Ik merkte binnen 24 uur verschil :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:26

Hoi Saga,

Heb je al eens een echo laten maken van haar baarmoeder? Om bv een cyste uit te sluiten?
Verder zijn er best wel veel producten op de markt, ook van bv Puur de hormoon versie

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:50

Ik ga mee met bovenstaande, eerst een cyste of andere medische problemen uit laten sluiten door de DA.
Zelf gebruik ik voor mijn merrie moody mix van de paardendrogist. Hier doet ze het erg goed op. Wat ik zelf fijn vind is dat ik kan zien wat ik voer, dus geen poeder of druppels die niet bij krachtvoer mogen e.d.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:47