Schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 11:12

Hallo bokkers,

Ik zou graag even jullie advies willen.
Ik heb 2 ijslanders de een is 22 en de andere 18.
Ik ben in juni met beide verhuisd. Een aantal weken na de verhuizing heeft de oudste van de 2 schimmel gekregen. Ik heb toen alleen de plekken waar de schimmel zat gewassen omdat hij al wintervacht aan het aanmaken was.
Na 4x wassen was het weer onder controle. Tot nu.... De jongste heeft schimmel en heeft zich tot bloedens toe zijn hoofd kapot geschuurd en in het voorste gedeelte van de manen. Direct zijn hoofd en hals gewassen met imaverol. Donderdag weer, ook beide keren de spullen en mijn kleding. Ik wil de paarden niet volledig wassen ivm wintervacht. Ze staan zonder deken buiten.

Hebben jullie verder nog tips? Dan hoor ik ze graag!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:07

Heb je ook geen mogelijkheid om ze even ergens binnen te zetten?

Imaverol spons je in en laat je zitten toch, op zoch is dat geen ramp.
ze worden een keer goed nat en ik vind dat vergelijkbaar als dat ze in een flinke regenbui en goed nat worden :j
Desnoods toch helemaal insponzen met imaverol en ga anders met ze stappen tot ze op de huid weer droog zijn.
Daarna zou je ze misschien wel even kunnen laten rollen in zand,dan zijn ze helemaal snel droog

En geef iets om de weerstand wat omhoog te halen, iets van vitamines, of een beetje krachtvoer :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:20

Het is nog steeds boven de 10 graden en de komende dagen wordt het zelfs warmer, dus je zou ze makkelijk kunnen wassen nu.

Ellis1990

Re: Schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:33

imavorol doet wonderen