Ik zal waarschijnlijk wel heel bokt over me heen krijgen... Maar toch ga ik dit aan jullie voorleggen...
Mijn paard is 13 heeft al meer dan 10 jaar last van Sarcoides. Op zijn neus, in zijn oor, lies, onder zijn buik, onderaan zijn benen. En geloof me , alles geprobeerd.
Hij is 4 keer geopereerd. Zalfjes, homeopathie, BCG spuiten. Ik zou niet weten wat ik niet geprobeerd heb...
Hij heeft nu in zijn lies meerdere sarcoides, waarvan 1 inmiddels zo groot als een tennisbal. En 1 kleintje bij zijn oog en 2 kleine op zijn borst.
Ik word er moedeloos van en erg verdrietig, ik heb er zelfs al over gedacht om hem te laten inslapen als deze in zijn lies veel groter wordt.
DA er al weer meerdere malen bijgehad, de mogelijkheden zijn een beetje op.
Ik kan er niet eens meer naar kijken, zo erg vindt ik het.
En ja ik kan met hem naar Utrecht of weet ik waar naar toe... maar is het nog paardwaardig?
Kurmuma in combinatie met zwart gemalen peper en olie schijnt goed te werken. Op google is er veel over te vinden. Je kunt dit mengsel door het voer doen maar ook te gebruiken direct op de sarcoide.
xApple
Geplaatst: 14-12-15 17:56
Je hebt er echt al van alles aan gedaan joh. Het blijft dus ook maar terugkomen.
Ik zou inslapen in jouw paard zijn geval helemaal kunnen begrijpen.
Peper toevoegen is alleen nodig bij mensen, niet bij paarden. Mensen zijn namelijk niet in staat om kurkuma goed te verteren en kunnen wél tegen peper, en paarden kunnen kurkuma wel op eigen kracht verteren en kunnen qua darmen niet tegen peper. Scheelt ook weer een poedertje!