Ik dacht altijd dat Femke ronduit lomp was, ze stootte zich wel vaker, maar de laatste tijd merk ik dat ze eigenlijk 9 van de 10 x echt haar hoofd stoot. Ook is ze, in de 2 jaar dat ik haar heb, altijd schrikkerig gebleven. Iets waar ik me niet direct heel druk om maakte, mijn andere welshjes zijn van zichzelf ook geen dooie dodo's.
Vorige week heb ik een aantal simpele testjes laten doen door de DA die er toevallig voor een stalgenootje was, en daaruit bleek helaas dat ze inderdaad niet goed ziet. De DA had behoorlijk haast, dus ik heb niet de tijd gehad om het hoe-nu-verder door te spreken.
Nu is mijn vraag eigenlijk of er hier op bokt mensen zijn die hier ervaringen mee hebben? Kan het te maken hebben met haar kleur en daarmee haar blauwe ogen? Welke testen hebben jullie gedaan om te bepalen hoe slecht ze ziet (er zit nog al een verschil tussen 30% of 80% zien)? En tot slot weet iemand of zoiets erfelijk is?
1 ding is zeker, wat de uitkomst ook is, Femke blijft bij mij. Ik zou er alleen met testen graag achter komen wat ik van haar kan vragen (ik rijd aangespannen) en of het risico's heeft (erfelijk?) met het fokken.
Benieuwd naar ervaringen/verhalen/tips van medebokkers!