dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 14:53

Hoi,

In een topic hier op bokt word een bokker ervan beschuldigd dat ze haar pony mishandeld omdat ze na 9 weken diarree er pas een dierenarts bij haalt omdat de pony koliek kreeg. Ook word er in dag topic gevraagd of er niet iemand in de buurt woont en desbetreffende bokker kent die de dierenbescherming wil bellen. De pony leek al die tijd niet ziek en er geen last van te hebben. Ook heeft ze de pony nog maar 9 weken, wat ze overigens niet in het topic heeft gezet, dus eerst werd gedacht aan stress en een ander rantsoen, vandaar dat ze gewacht heeft met het bellen van de dierenarts. Ik heb dit met deze bokker allemaal in pb overlegd en ze heeft haar akkoord gegeven voor dit topic. ik ken deze bokker overigens niet maar ik vind het absurd dat ze gelijk beschuldigd word van dierenmishandeling en dat anderen opgeroepen worden de dierenbescherming te bellen. al ben ik wel van mening dat er misschien eerder met een dierenarts gesproken had kunnen worden. vinden jullie dat dit zomaar kan?

Vjestagirl

Re: dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:55

Ik vind het niet raar dat mensen aan de hand van de gekregen informatie vinden dat de bokster haar dier medische zorg onthoudt en dat ze daarom de dierenbescherming willen bellen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:56

Poeh.. Dan ben ik de allerergste dierenmishandelaar.. Mijn fries heeft altijd slappe mest.. Leeft nog steeds.. Doet t goed.. Bloedwaarden ook prima..

Maak me er geen zorgen om.. :D

(dan heb ik t uiteraard wel over mijn paard, ken t paard van desbetreffende bokker natuurlijk niet..)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:57

Vind het nogal overdreven, ken paarden die er verschrikkelijk bij staan maar daar komt de dierenbescherming bij kijken en vind het prima. Beetje dunne mest is vervelend maar kom nou.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:05

Om even dat populistische woord te gebruiken: ze roeptoeteren maar raak, vind het zo onnozel om gelijk met brandende fakkels en hooivorken klaar te staan om de blokker op te wachten :')

Vind ik het kunnen? Ja, men mag het vinden. Maar stijlvol? Neuh.

Ook hier een paard die van gras altijd aan de dunne gaat, dus de hele voorjaar en zomer lang dunne poep heeft maar verder kerngezond is en er echt geen last van heeft. C'est la vie .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:33

Ik had niet anders gehandeld dan de TS in het betreffende topic.
Het is niet meer dan logisch dat een paard diarree kan krijgen door verandering van voer en omgeving. En natuurlijk hou je zo'n dier goed in de gaten.
En natuurlijk bel je een DA als de situatie verergerd, in dit geval koliek.
Nee hoor, imo heeft de betreffende bokker normaal gehandeld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:42

Het is niet de bedoeling om topics die op Bokt geplaatst nog eens in een apart topic te bespreken. Nu lopen er gelijktijdig twee discussies over dezelfde situatie.
Op dit topic komt daarom ook een slotje.