wondje op onderbeen voorraan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

wondje op onderbeen voorraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 11:42

Ik heb dinsdag mijn paardje van de wei gehad met een kleine zwelling op haar voorbeen onderaan ( linkervoorkant).
Duidelijk een wondje te zien en ze was niet kreupel. Toch rust gegeven omdat ze er wel heel gevoelig aan was als je er aan kwam. Ze is van nature wel een gevoelig madammeke want mijn ander paard had in de zomer op dezelfde plaats een wonde dat je het bot bijna zag en die gaf geen kick. Wel nog gewoon de wei op. Ze staat iedere dag van het jaar buiten dus doet niet zot en ik ben geen voorstander van boxrust.
De dag erna was de zwelling niet meer in een bol rond het wondje maar een beetje verspreid maar wel minder dus rustig gereden. Niet kreupel en ze liep heel goed. Gisteren was de zwelling nog minder maar was ze de eerste 10 passen een beetje kreupel/stijf en ze liep gewoon niet zoals anders. Ongerust als ik ben, toch maar direct de dierenarts terug gebeld ( was de eerste dag ook al komen kijken) om een echo van de pezen te maken want daar ben ik altijd zo bang voor. Echo was goed en pezen zagen er goed uit maar toch was het vanmorgen terug een beetje dik.
Zou dat echt van dat wondje kunnen zijn dat ze zo pijn heeft? Ik ontsmet het met antibioticaspray van de dierenarts. Die vond het nog niet nodig om ontstekingsremmers of Ab te geven.
Ik hou het in het oog want ik weet dat ze anders lymfangitis kunnen krijgen maar los daarvan, heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Kunnen het toch de pezen zijn ondanks dat de echo goed was? Of kan ze gewoon kreupel lopen omdat ze een klein beetje een ontstoken wondje heeft?
Vind het zo moeilijk. Moet ik rijden of rust geven? Rustbandage of geen rustbandage…
Of maak ik er meer van dat het is...