Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joolien schreef:Verhoogde ademhaling kan ook komen door pijn. Misschien lastig aan te geven welke pijn, maar misschien heb je de afgelopen tijden wat gemerkt. Iets in haar lopen, opgetrokken buik, etc.
Nies_ schreef:Als het mogelijk is zou je hem eigenlijk eens 24/7 buiten moeten hebben lopen met inloopstal zonder bodembedekking. Of desnoods als het weer het toelaat zonder stal. Als het dan nog niet over is, is de kans niet groot dat het een allergie is. Of het moet iets in de lucht zijn, maar dat is dan wel bijzonder als het al langer duurt. Ventipulmin heeft bij mijn merrie nooit wat gedaan. Hooi nat maken doe ik niet, wel moet ik het beest scheren; anders is de ademhaling gelijk weer beroerd. Mijn merrie stond in een stal die praktisch buiten was en op vlas, dus het kan wat dat betreft best een allergie zijn. Ik heb toen een endoscopie laten doen om toch een beter beeld te krijgen wat er nou precies aan de hand was en haar op rust gezet tot het beter ging. Sporten als je het benauwd hebt is niet zo heel fijn namelijk.
Ik zou nou een week sowieso geen wonderen verwachten.