Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
luckyluuk schreef:Lijkt op ataxi , coordinatie storing, kan ze misschien uitgegleden zijn? Dan zou ik een dierenarts laten komen die tevens fysiotherapeut voor paarden is.
Kan je haar nu makkelijk omduwen,of staat ze stevig op haar voorbenen?
Rindin schreef:De filmpjes zouden mooier zijn als ze gewoon in 1 tempo een stuk rechtuit liep, dan kun je het veel beter beoordelen. Wat mijn vooral opvalt is dat ze erg wijd loopt met haar voorbenen. Achter kan ik op deze filmpjes minder beoordelen. Is er niks dik of warm rondom nek, schouders, borst?
Art_Ificious schreef:met de achterben stapt ze onder, maar de voorbenen zet ze wijd uiteen. Als ik filmpjes bekijk van atactische paarden zie ik dit symptoom niet hoor. Daar zie ik paarden die hun evenwicht niet kunnen houden als ze stilstaan.
WendyLotte schreef:Kan je ze niet even ergens anders neer zetten. (paar dagen). Mocht het iets in de wei zijn, zou ze kunnen opknappen en weet je in ieder geval waar je het moet zoeken.
Mieva schreef:Nee het is geen hoefbevangenheid. Haar hoeven zijn goed en niet warm. Ook krijgt ze geen ander voer.. Ze staat ook niet zoals ze dan vaak gaan staan.
Ataxie durf ik niet te zeggen. Echt geen ervaring mee. De DA leek dat ook niet erg waarschijnlijk.
Neurologisch, waar moet ik dan aan denken? En evenwicht? Ik zal morgen ochtend in het licht meteen eens kijken in/aan haar oor. Niet aan gedacht.. Dankjewel!
Iser schreef:Ik kan het je niet vertellen, maar als ik zo beweeg ben ik gevallen en heb ik spierpijn. Wellicht is ze onderuit gegaan? Ik volg! Ik hoop dat je er snel achter komt wat het probleem is en dat je er iets aan kan doen.
anjali schreef:Wat een mooie Haflinger! Mijn mening is dat ze last van iets in haar rug heeft.