Overbouwd veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikitaBonita

Overbouwd veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 17:12

Afbeelding

Hoi ik heb gehoord van de eigenaresse van mijn (verzorg)paard dat ze overbouwd is. Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar weet er nogsteeds vrij weinig van behalve dat omdat ze nog maar 2 jaar is (iets ouder) het normaal zou moet groeien naarmate ze verder groeit,maar toch zou ik wat meer informatie fijn vinden. Dus als iemand er wat over weet zijn reacties welkom

Azmay

Re: Overbouwd veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:13

Zo te zien is het nog vrij minimaal, als ze grazen lijkt het altijd iets erger. Met die leeftijd trekt het vrij zeker gewoon bij ;)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:13

Een overbouwd paard is achter hoger dan voor of andersom. Gewoon omdat die aan het groeien is. Is niets ernstigs, trekt altijd wel weer bij.

Ik vind hem trouwens niet extreem overbouwd ogen

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:18

Ik vind het ook nog reuze meevallen. Groeien gaat met scheuten, en net als honden hebben veulens (en tweejarigen ook) groeispurten waarin sommige dingen een beetje uit verhouding lijken. http://differhand.nl/groei-ontwikkeling/

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:23

valt echt goed mee hoor, het ziet er niet zo uit dat het zadel zal verschuiven ofzo en verder denk ik ook niet dat je paardje er veel last van zal hebben :) het trekt misschien nog bij.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:27

valt reuze mee groeit wel weer bij!

NikitaBonita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 17:28

Marie_v schreef:
valt echt goed mee hoor, het ziet er niet zo uit dat het zadel zal verschuiven ofzo en verder denk ik ook niet dat je paardje er veel last van zal hebben :) het trekt misschien nog bij.

Ik ben nog niet eens begonnen met zadels. Ik laat haar eerst gewoon lekker jong zijn en leer haar gewoon de basis dingen wat ze inpricipe allemaal al heel goed doet bijvoorbeeld een dekje op, deken, halster (heeft 1x eerder een bitje ingehad), wandelen (met verkeer) en gewoon een goede band opbouwen en als ze eenmaal 3 jaar is of wat ouder dan begin met het longeren en als ze dat ook netjes oppakt het zadelmak maken