Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bruintje123 schreef:Mijn da verplicht geen wormen onderzoek.
En dan zal hij vast niet de enige zijn.
Vraag dus eens rond.
Kirrr schreef:Ik ontworm gewoon via een schema, 4keer per jaar.

Sjira schreef:In maart en november altijd preventief ontwormen en tussen maart en november elke 6-8 weken mestonderzoek.
leonie87 schreef:In principe is het verstandig om net na de eerste vorst sowieso een equest te geven. Deze werkte tegen alle wormen, ook de wormen die niet in de mest zichtbaar zijn.

Wieke schreef:zijn er van equest niet verschillende wormenkuren met verschillende werkzame stoffen? Ongeveer 4 maand geleden is hij nog ontwormd met equest met ivermectine, zou dit hebben gewerkt op dat moment tegen alle wormen?
Ik ben nu van plan 2 keer per jaar (voorjaar en najaar) precventief te ontwormen en de rest mestonderzoeken te laten doen.
Echt ontzettend bedankt allemaal!
Wieke schreef:Nu merk ik ook weer dat er ontzettend veel verschillende schema's zijn..
Ik durf wel bijna zeker te zeggen dat hij wormen heeft en het is najaar. De eerste vorst is geweest.
Wat moet ik hem nu geven zodat het voorn u onder controle is en ik het daarna bij kan houden met onderzoeken ed?
Is dat equest, en welke dan precies?
paard word 2 keer per jaar ontwormd en hier doet ie het prima op Sjira schreef:In maart en november altijd preventief ontwormen en tussen maart en november elke 6-8 weken mestonderzoek.