Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissie schreef:Beste bokkers,
Morgen wordt helaas mijn paard ingeslapen.
Mijn vorige paard heb ik ook laten inslapen met eerst een narcose injectie en daarop een tweede spuit.
Dit was ook mijn bedoeling met mijn huidige paard.
Voor de zekerheid net de da gebeld met het verzoek om deze extra spuit morgen mee te nemen.
Volgens hem is deze manier van inslapen dus met 2 injecties overbodig omdat het huidige middel wat gebruikt wordt tevens een narcose middel bevat.
In een hoge concentratie dan.
Weet iemand daar misschien meer over? Het zit me toch niet helemaal lekker....
Yvank_ schreef:Beide kan maar de methode van direct de spuit toedoenen is ook degene die geregeld gevechten oplevert helaas.
Mijn DA doet altijd sedatie, narcose en dan de definitieve
hoogendroog schreef:Paard altijd eerst onder narcose brengen en dan pas T61 (het euthanasie-middel) spuiten.
Gebruiksvoorschrift T61
file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/147941.pdf
4.5 Speciale voorzorgsmaatregelen bij gebruik
Speciale voorzorgsmaatregelen voor gebruik bij dieren
- Uitsluitend door de dierenarts toe te dienen.
- T61 mag uitsluitend toegediend worden aan dieren buiten bewustzijn (onder narcotica), teneinde
verstikking van het dier bij bewustzijn te vermijden onder ongunstige omstandigheden of bij slechte
resorptie van het product.
- Bovendien bestaat er een risico op mislukte injecties en autoinjecties, doordat het dier zich verweert.
- Het gebruik van T61 dient met de grootste zorgvuldigheid te worden opgevolgd.
- Bij intraveneuze injectie dient een correcte intravasculaire injectie van de volledige dosis verzekerd
te zijn. Gebruik van een veneuze catheter kan hiertoe bijdragen.
Unquote

cissie schreef:Volgens hem is deze manier van inslapen dus met 2 injecties overbodig omdat het huidige middel wat gebruikt wordt tevens een narcose middel bevat.
In een hoge concentratie dan.
.