Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben..
Toen ik mijn paard kreeg had ik al een vaste hoefsmid (van mijn vorige paard) ik heb toen mijn paard verhuisd waar mijn vaste hoefsmid niet kwam dus moest een andere nemen..
mijn paard stond altijd op 2lippen en hij heeft haar toen op 1 lip gezet.
toen een tijdje later begon haar eerste kogelblessure, de DA had aangegeven haar weer op 2 lippen te zetten en 1 week stappen met metacam, blessure was daarna weg.
vervolgens 3 maanden later kreeg ze weer aan hetzelfde been een kogelblessure weer hetzelfde recept...
toen ging ik met haar verhuizen maar hielt eigenlijk dezelfde hoefsmid aan, ze was weer rustig opgebouwd en we waren alweer wat wedstrijdjes aan het rijden.
Toen ik weer op stal aankwam zag ik dat ze nu weer een dik achterbeen had.. weer de DA gebeld echo laten maken en de band om dr kogel was wat uitgerekt dus ze had zich zwaar verzwikt. 2 weken stappen en metacam, been was weer goed langzaam weer opbouwen 2 rondjes gedraafd volgende dag kom ik aan op stal wil weer mn rondjes gaan doen en loopt ze rechtsvoor niet goed..
weer de DA gebeld en ja hoor rechtsvoor nu weer kogelblessure.de DA heeft gezegd dat ze hier overheen kan gaan groeien maar dat we voor de zekerheid maar zooltjes met siliconen moeten gaan doen voorlopig.
toen begon ik te bedenken dat ze dit nooit had gehad bij mijn andere hoefsmid (kan toevallig zijn) dus ik mijn ''oude'' hoefsmid weer gebeld en die is gelukkig laatst gekomen!
hij had aangegeven dat hij haar anders op haar fouten zou zetten, dus dit gedaan en ze loopt nu op zooltjes met siliconen .. we mogen nu weer heeeeeeeeeeeeel langzaam gaan opbouwen en hoop toch echt dat dit de laatste keer is geweest en toch aan de stand van haar hoeven lag. (ze heeft trouwens 1 iets plat voetje).
zo mijn hele verhaal is eruit!
nu is mijn vraag:
1. Heeft iemand dit ook zo vaak met zijn paard meegemaakt?
2. Zou met bandages rijden misschien beter zijn? steviger?
hoor graag jullie ervaring