Help! Wat voer ik mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Help! Wat voer ik mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:11

Hallo Bokkers,

Ik ben in het bezit van een haflinger van 13 jaar (ruin). Hij krijgt momenteel Metazoa Superfit Broxx (ongeveer 300 gram, staat gelijk aan 600 kg lichaamsgewicht , maar omdat hij wat meer in het werk werd gezet ben ik Pavo Condition bij gaan voeren. Volgens de richtlijnen van Pavo Condition zou hij hier 2,5 KG per dag van moeten krijgen :x Dat vind ik een beetje veel dus krijgt mijn paard ongeveer twee handjes :+ . Nu werkt dit op zich prima hoor.. maar ik vind het redelijk kostbaar. Ik ben dus op zoek naar een voer waarvan mijn paard wel wat energie krijgt, niet extreem aankomt en niet zo duur is. Liefst ook nog een beetje makkelijk verkrijgbaar O:)

Edit: Paard krijgt één keer per dag krachtvoer met glucosamine supplement. Verder onbeperkt ruwvoer.
Edit2: Ik zoek dus een vervanging voor de metazoa, aangezien die redelijk prijzig is. Paard krijgt trouwens ook nog omega olie door zijn voer.
Laatst bijgewerkt door ManonGrr op 26-11-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:40

Die Metazoa is toch zo'n compleet min en vit supplement ? Kan je dan niet proberen met gewoon een schep (je ) haver bij te geven voor wat meer energie ? Is ook makkelijk verkrijgbaar :+

troi

Re: Help! Wat voer ik mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:42

Scheut olie erbij?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:48

Sorry, misschien heb ik mijn beginpost niet duidelijk geschreven, maar ik ben dus op zoek naar een vervanging voor de metazoa. Zal mijn beginpost aanpassen! :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:54

Ah, nu snap ik het :D
Geen idee hoeveel de Metazoa kost, maar van JePaardGezondenFit heb je ook zo'n balancer... misschien is die minder duur ?
Anders het assortiment van Cavalor even doornemen ? De Fibre Force geeft energie en is suikerarm.
Dodson&Horrell is voor mij nog altijd het topvoer...ik geef altijd minder dan de helft van de aangegeven hoeveelheid en heb er prima resultaat mee :+ Maar dat is ook wel prijzig voer.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:18

Met Metazoa doe je toch een maand of 3 wel, dus 10 euro per maand. Ken niet veel andere soorten die daar onder zitten qua prijs en je moet er vaak veel meer van geven ook, misschien Subli?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:49

Je kan kijken naar Vitalbix.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:54

Lexa heeft vele varianten aan vitamine voeders en is niet heel duur. Wil je écht een goede voeding dan adviseer ik je Atcom Horse.
Beide te vergelijk ( ook tov de Metazoa) op www.voervergelijk.nl