6 weken geleden heb ik mijn nieuwe paard (6 jaar) op aanraden van de dierenarts ontwormd met Pramox. Hij raakte toen licht aan de diarree (maakte wel mestballen maar met veel water erbij, soms kwam er ook alleen water uit zijn anus).
Maandag had hij ineens koliek, en dinsdag ook. Dat lijkt nu over, maar toch ligt hij veel in de wei en heeft nog steeds waterige mestballen die ook slecht verteerd lijken te zijn. Hij is lusteloos maar eet wel.
Dinsdag had de DA bloed afgenomen en het blijkt dat zijn bloedcellen (immuuncellen en rode bloedcellen) heel laag zijn. Ook is hij zijn eigen spieren aan het afbreken omdat zijn darmen bijna niks meer opnemen schijnbaar. Hierdoor is hij ook nog eens verzuurd. Het is nog even afwachten op de bloeduitslag van vanmiddag maar ik ga uit van een bloedworm infectie. De larven zijn waarschijnlijk met zijn alle uit de darmwand gekomen en hebben die helemaal beschadigd.
Wie heeft er ook eens zo een ernstige bloedworm infectie meegemaakt, en is het paard hier weer van hersteld? Ik hoop heel erg op positieve verhalen want de moed zakt mij al bijna in de schoenen