Voor mijn pony van 1.50 heb ik pavo Liga aangeschaft. Ze is een kruising welsh cob van 4 jaar oud. Doet nu wat werk 3x per week rijden soms wat longeerwerk en veel
Grondwerk. Hoeveel pavo Liga moet ik haar geven?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_LiliM_ schreef:@llora, @MiReRe waarom voeren jullie eigenlijk nog meer behalve alleen pavo Liga? Even uit nieuwsgierigheid
_LiliM_ schreef:@llora, @MiReRe waarom voeren jullie eigenlijk nog meer behalve alleen pavo Liga? Even uit nieuwsgierigheid
dorientjuh schreef:Sorry dat ik het zeg, maar het is écht flauwekul om te denken dat je paard aan een paar handjes krachtvoer voldoende heeft qua vitamines en mineralen. Wil je niet teveel krachtvoer voeren, ga dan over op een vitaminen- en mineralenkorrel, zoals Pavo VitalComplete. Hier zit ook nog eens veel minder suiker en zetmeel in dan in de Pavo Liga (11% t.o.v. 21%). Bovendien hoef je een pony hiervan maar 50 gram per dag te voeren.
Bo_Y schreef:dorientjuh schreef:Sorry dat ik het zeg, maar het is écht flauwekul om te denken dat je paard aan een paar handjes krachtvoer voldoende heeft qua vitamines en mineralen. Wil je niet teveel krachtvoer voeren, ga dan over op een vitaminen- en mineralenkorrel, zoals Pavo VitalComplete. Hier zit ook nog eens veel minder suiker en zetmeel in dan in de Pavo Liga (11% t.o.v. 21%). Bovendien hoef je een pony hiervan maar 50 gram per dag te voeren.
Een paard heeft genoeg aan ruwvoer, daar halen ze genoeg uit voor het basiswerk. Maar mijn fjord werkt meer en harder en sloopt haar stal als de rest krachtvoer krijgt en zij niets. Dus in overleg met de dierenarts gekeken naar het voer.
Plus dat helemaal niet goed is voor de maag om hele grote hoeveelheden brok te geven, volgens mijn dierenarts is 0,75 kilo per voerbeurt de max ivm maagzuur en dergelijke.
Ze heeft van het voorjaar vitalcomplete gehad en kreeg daar jeuk van. Dus gestopt en dit zomer alleen havens coolmix gevoerd met luzerne.
En volgens pavo zit in Liga maar 4% suiker, minder als in de vitalcomplete.
Nogmaals op dit voerbeleid heeft ze genoeg energie om 6 keer per week te trainen. En na het trainen krijgt ze nog iets extra's

dorientjuh schreef:Bo_Y schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar het is écht flauwekul om te denken dat je paard aan een paar handjes krachtvoer voldoende heeft qua vitamines en mineralen. Wil je niet teveel krachtvoer voeren, ga dan over op een vitaminen- en mineralenkorrel, zoals Pavo VitalComplete. Hier zit ook nog eens veel minder suiker en zetmeel in dan in de Pavo Liga (11% t.o.v. 21%). Bovendien hoef je een pony hiervan maar 50 gram per dag te voeren.
Een paard heeft genoeg aan ruwvoer, daar halen ze genoeg uit voor het basiswerk. Maar mijn fjord werkt meer en harder en sloopt haar stal als de rest krachtvoer krijgt en zij niets. Dus in overleg met de dierenarts gekeken naar het voer.
Plus dat helemaal niet goed is voor de maag om hele grote hoeveelheden brok te geven, volgens mijn dierenarts is 0,75 kilo per voerbeurt de max ivm maagzuur en dergelijke.
Ze heeft van het voorjaar vitalcomplete gehad en kreeg daar jeuk van. Dus gestopt en dit zomer alleen havens coolmix gevoerd met luzerne.
En volgens pavo zit in Liga maar 4% suiker, minder als in de vitalcomplete.
Nogmaals op dit voerbeleid heeft ze genoeg energie om 6 keer per week te trainen. En na het trainen krijgt ze nog iets extra's