Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:42

Hallo!

Eigenlijk wilde ik geen topic openen maar ik vond dat ik dat niet kon maken tegenover de trouwe volgers van Mirre.

Mirre is een hele lange tijd doodziek geweest, en het is absoluut een medisch wonder dat ze er nog is.
Achteraf denken we dat hierom mirre haar immuunsysteem zo moeilijk op peil te krijgen was paar jaar geleden maar ze is nu zo sterk dat ze alles stabiel heeft.

4 jaar geleden kocht ik Mirre, ze had toen die tijd natuurlijk geen bloedneus anders had ik haar niet gekocht. Een maand later kreeg ze met rijden soms een mini druppeltje bloed, niet eens elke keer soms maar. dit werd langzaam steeds erger. dierenarts erbij, die dacht bloedvaatje omdat het zo minimaal was en alleen met inspanning, meerdere paarden hebben dat weleens.

maar toen ik haar net iets langer dan een jaar had februari 2013, zijn we naar de kliniek geweest omdat overdag door de kou het bloed uit haar neus liep zonder inspanning.
dierenarts was bang voor tumor of schimmel in haar luchtzakken, we zijn toen dus naar een kliniek geweest en hebben daar laten onderzoeken door middel van camera in haar hoofd en röntgenfoto. niets te zien, en het spoor konden ze niet goed volgen. Dus een bloedvaatje werd er gezegd..

Ik was er ondertussen een soort van aan gewend, ze is mega vrolijk zit vol energie en het is voor mij eerder raar als ze geen bloedneus heb dan wel. veel mensen schrikken ervan wat logisch is.
afgelopen zomer was de tandarts bij ons op stal, Mirre was aan de beurt, hij kon Alles maar dan ook echt alles met haar doen zonder verdoving behalve de klem in haar mond, ze raakte in paniek, werd bang en ging beetje staan steigeren ook kreeg ze spontaan een bloedneus, de tandarts vertrouwde het niet en vond dat er teveel druk op haar hoofd staat.

nu de tempratuur daalt krijgt ze er ook meer last van, dus wij zijn anderhalve week geleden naar de kliniek geweest voor een second opinion.

Hieruit kwam dat het helemaal géén bloedvaatje is.. dat konden ze gelijk zien omdat het uit de bijholtes komt wat enorm zeldzaam is. Toen is er nog een röntgenfoto gemaakt, dit keer was er wel degelijk troep te zien bij haar bijholtes.
Wat het kan zijn? heel veel, van Kieswortelkanker dat een gat heeft gemaakt tot schedelbreuk. dan krijg je een klap in je gezicht..
ik had me voorbereid op een fikse ontsteking omdat het als ze op de antibiotica stond altijd even weg of minder is. of het ergste een tumor. maar dit is iets heel anders maar wel erg.

Vandaag hebben wij haar weer naar de kliniek gebracht, morgen moet ze onder narcose en krijgt ze een CT scan, hieruit kunnen we eindelijk opmaken van het écht is en of we er nog iets aan kunnen doen, of ze wel of niet geopereerd moet worden.

Sommige zullen wel denken, waarom heb je zolang gewacht? Maar als dierenartsen, klinieken tegen je zeggen dat het niet erg is geloof je dat. totdat het toch erger wordt en jij en andere denken van het klopt helemaal niet. Aan Mirre is niks te zien, die is een blijf hoofd en stuiterbal eerste klas.

Ze is enorm lief en rustig op de kliniek, ze is enorm sterk dus ze slaat zich er wel doorheen!

Afbeelding

Afbeelding

Morgenochtend gaat ze de scan in, na afloop word ik gebeld. ik hou jullie op de hoogte! duimen jullie mee?!

:evaw:

Willemina_L

Re: Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:45

Jee dat zal een slapeloze nacht worden... Heel veel sterkte en ik duim voor jou en je paard!

xSabineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:48

Heel erg veel sterkte! Hopelijk komt het allemaal goed

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:27

Jeetje wat heftig zeg! Ben altijd een stille meelezer van je topics geweest, en was zo blij dat het de laatste tijd zo goed met jullie ging. En dan nu opeens dit bericht. Heel veel strekte en ik duim mee!!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:32

Ik duim ook mee. Na alles moet ze zich hier ook doorheen kunnen slaan, wat het ook moge zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:32

Heel veel sterkte, ik duim voor jullie.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:40

Komt helemaal goed Salina! Na alles wat jullie hebben overwonnen, slaat ze zich vast en zeker hier ook doorheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:47

Heel veel sterkte.
Op welke kliniek staat ze? De Bosdreef toevallig?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 22:52

Bedankt voor de lieve reacties!!

En ja ook hier slaat ze zich door heen, ze is enorm sterk, fit en verder helemaal gezond!
Zoals mijn staleigenaar/instructrice zegt : Mirre heeft 9 levens en is nog maar bij leven 3!

@Gast5428,
Ze staat nu op kliniek De Lingehoeve!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:58

Ach jeetje Salina |(
Wat verdrietig toch allemaal weer !
Maar Mirre heeft al zoveel overwonnen dat ik vertrouwen heb in een goede afloop !
Sterkte morgen en natuurlijk duimen we allemaal weer voor jullie Y;(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:02

Wat vervelend om dit te moeten lezen, had gehoopt voor jullie alles achter de rug was. Veel succes!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:08

hoi wat vervelend joh, een tandarts die dit ontdekt ben ik eigenlijk niet verbaasd over mn vader had zn bijholtes ook helemaal vol waardoor er zelfs extra ruimte is ontstaan door de druk en een tandarts heeft dat ontdekt en opgelost, hij heeft er jaren last van gehad

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:14

Ohh ik ga dit ook volgen.
Ik heb hier een paard staan, die is vorig jaar zomer spontaan gaan bloeden.
Bijna elke maand Is het wel raak.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:18

ach nee, wat erg voor je! Ik heb net ook zo'n bang afwachten op een onderzoek meegemaakt. Vréselijk is dat! Ik duim voor je dat het resultaat meevalt. Veel sterkte en probeer vannacht toch maar wat te slapen, indien het lukt ...
Jezelf niks verwijten hoor. Als iedereen beweert dat het een bloedvaatje is, tja ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:01

Tjonge, het zit jullie ook niet mee. Heel veel sterkte.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:07

Op de lingehoeve is ze iniedergeval in goede handen. Ik heb er ook 1.5 jaar met mijn paard gelopen. Ik ga heel hard voor je duimen!

Ook ik heb heel lang met mijn paard gelopen voor ze er achter kwamen. Iedere x zeiden ze tegen mij t valt wel mee.. todat ik op de lingehoeve kwam.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:10

heel veel sterkte!!!! Niet niks zeg, poeh... Ik heb er zelf thuis eentje staan met een schedelverbrijzeling, wel hele andere symptomen overigens, maar daar is alles mee goed gekomen, ik duim voor jullie!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:12

wat erg. Is volgens mij geen leuk zicht als je bloed uit je paards neus ziet komen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:13

Ik volg dit ook,mijn paard heeft ook best vaak een bloedneus,ook zonder inspanning.
D.A. zegt hier ook dat het een bloedvaatje is.Ik ga toch nog een keer de D.A. er naar laten kijken,want nu ik dit zo lees,vertrouw ik niet meer op een gesprongen bloedvaatje.
Heel veel succes met je paard.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:17

Sterkte met je paard, hopelijk komt ze er volledig bovenop!

Ik heb ook ervaring met een bloedneus bij paard maar dat is helaas niet goed afgelopen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:20

succes vandaag!!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:23

heel veel succes! Geef je ons een update?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:34

Jeetje, dan schrik je ook! Sterkte, ik duim voor een positieve update!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:38

Bedankt voor de lieve reacties!!

@goyha, laat het asjeblieft door lingehoeve of utrecht nakijken!! Het is geen bloedvaatje als het zonder inspanning gebeurt!

UPDATE

ze is nu aan het bijkomen van de narcose, de arts wilde mij zelf bellen dus die belt mij straks!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:15

Spannend zeg... inmiddels alweer wat nieuws?