Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rocamor schreef:Als jouw paard geen RX-afwijkingen heeft, zou ik kijken of je je paard kunt ondersteunen met de osteo en afhankelijk van de tijdsframe dat ie hier al last van heeft, zal ze osteo hem vaker moeten behandelen (en jij hem met oefeningen los moeten houden).
Casarell schreef:Rocamor schreef:Als jouw paard geen RX-afwijkingen heeft, zou ik kijken of je je paard kunt ondersteunen met de osteo en afhankelijk van de tijdsframe dat ie hier al last van heeft, zal ze osteo hem vaker moeten behandelen (en jij hem met oefeningen los moeten houden).
Maar de nekband kan ook beschadigd zijn, wat dus niet terug te zien is op de foto's.
En dan kan de osteopaat nog steeds veel schade aanrichten.
Vandaar dat ze die plek ook eerst moet laten scannen.
Helaas spreek ik uit ervaring..
Casarell schreef:Rocamor.. ik kon er niets aan doen.
Even een beknopte beschrijving: mijn paard gaf steeds meer signalen af dat er iets aan de hand was.
Na diverse onderzoeken en behandelingen is er een DA geweest die hem heeft doorgelicht.
De foto's van de nek en rug waren allemaal goed, maar op de scan van de nek zagen we dat zijn nekband voor 75% door was.
Hierop mijn ventje met pensioen gestuurd op de wei, waar hij oud mocht worden.
Helaas is hij hier waarschijnlijk een keer onderuit gegleden en was zijn nekband echt door gescheurd.
Resultaat was een zwáár atactisch paard.. dus heb ik hem in moeten laten slapen.
Natuurlijk is mijn verhaal niet iets wat dagelijks voorkomt, maar het is voor mij wel een groot aandachtspunt als een paard zijn hals/nek niet volledig vrij kan bewegen..