Ervaringen Primeval gelatinaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Ervaringen Primeval gelatinaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 10:44

Hoe zijn de ervaringen met Primeval kon met de zoekfunctie alleen oude berichten lezen En er zou nu een nieuwe stof aan toegevoegd zijn namelijk fortigel

Waarom wordt het gegeven?
Merk je verschil?
Geven jullie de aanbevolen hoeveelheid of meer/minder?

Ik wil dit preventief gaan voeren aan een jong paard in de groei Om de gewrichten en het lijf wat te ondersteunen en te helpen met de groei

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaringen Primeval gelatinaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:14

VSW -> VS

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:08

Mijn paard met kogel artrose krijgt dit. Nu al zeker 10 jaar. Ze krijgt minder dan de aanbevolen dosis en in combinatie met 24 uur vrije beweging is ze beter dan ooit. Geen pas onzuiver gelopen meer door de artrose, soms nog wel wat in de kogels te zien. Maar ben er wel blij mee. De prijs alleen niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:34

Ik vond het geen fijn spul. Erg duur en de snoet van mijn paard werd erg plakkerig.de ingrediënten vind ik ook niet interessant. Ben over gegaan op pure, hoog gedoseerde glucosamine

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:47

Ik vond het duur en mijn paard wilde het slecht eten, en ik merkte ervan weinig/geen resultaat. Ik vier nu al jaren naar goede tevredenheid de glucosamine -MSM mix van HorseFlex. Goedkoop, van uitmuntende kwaliteit (geschikt voor humane consumptie), en het wist makkelijk gegeten, want smaakt niet bitter maar neutraal-licht ziltig. En het werkt echt heel goed!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:00

Bedankt alvast voor de reacties Werkt de msm van Horseflex ook preventief voor de smering van gewrichten enz ?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:23

Jep. Ideaal spul. Heb mijn eigen paard echt heel goed zien verbeteren en ook paarden van klanten.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:43

Bij mijn paard werkte het totaal niet bij de artrose.
Ik voer al járen naar teveredenheid Joint Supplement van Joint Saver.
Puur glucosamine en ik koop het in Engeland, veel goedkoper dan hier bij Emmeloord.
Hij doet ongeveer 4 maanden met een emmer van 2.5 kilo van €160 ( inclusief verzenden)
Bij Emmeloord kost 1.5 kilo bijna net zoveel....

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:04

De glucosamine MSM mix van horseflex scheelt qua prijs bijna niets met de Primeval.. 3kg voor 100e terwijl de primeval voor 5 kg op 160e zit. Dus het argument duurder gaat niet helemaal op ;-)

Ik voer wel Primeval, op aanraden van de sportpaardenkliniek in Wolvega. Heb in overleg met de dierenarts gekozen voor dit supplement. Hij raadde mij ook specifiek de Primeval aan omdat zij hier goede ervaringen mee hadden. Een stalgenootje die diergeneeskunde studeert heeft het ook nog met de professoren op school over dit supplement gehad en ook zij raadden dit aan. Misschien kun je even met je dierenarts overleggen wat hij/zij het beste acht voor je paard?

Mijn paard eet het verder goed gelukkig, maar hij is ook niet moeilijk en eet eigenlijk alles wel. Het is wel even slikken als ik een nieuwe emmer moet kopen, maar hij krijgt 1 schepje per dag en ik doe wel altijd lang met zo'n emmer.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:30

Bedankt voor de reacties! Ik heb het gevoerd tijdens de dracht van mijn merrie en mijn jonge paard is gezond en geprokt Of dit door de primeval komt weet je natuurlijk nooit Maar het blijft tussen mijn oren zitten dat het goed heeft geholpen Vandaar dat ik het nu preventief wil gaan geven! iemand die mij iets meer kan vertellen over de forti gel?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:39

horzel schreef:
De glucosamine MSM mix van horseflex scheelt qua prijs bijna niets met de Primeval.. 3kg voor 100e terwijl de primeval voor 5 kg op 160e zit. Dus het argument duurder gaat niet helemaal op ;-)

Ik voer wel Primeval, op aanraden van de sportpaardenkliniek in Wolvega. Heb in overleg met de dierenarts gekozen voor dit supplement. Hij raadde mij ook specifiek de Primeval aan omdat zij hier goede ervaringen mee hadden. Een stalgenootje die diergeneeskunde studeert heeft het ook nog met de professoren op school over dit supplement gehad en ook zij raadden dit aan. Misschien kun je even met je dierenarts overleggen wat hij/zij het beste acht voor je paard?

Mijn paard eet het verder goed gelukkig, maar hij is ook niet moeilijk en eet eigenlijk alles wel. Het is wel even slikken als ik een nieuwe emmer moet kopen, maar hij krijgt 1 schepje per dag en ik doe wel altijd lang met zo'n emmer.

Met hoeveel je ervan moest geven maakte het wel degelijk uit. Misschien is het nu anders (primeval goedkoper geworden?) maar twee jaar terug was ik met Horseflex duidelijk goedkoper uit. Plus dat dat werkt, en ik bij primeval geen verschil zag.
Maar het kan per paard best verschillen wat werkt?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:50

Ik vond je er aardig veel van moest geven en juist dat resulteerde in een plakbek bij mijn paard.