Ik heb een 25 jarige merrie. Loopt nog leuk een aantal dagen in de week. (Max 5. Waaronder, stapritjes buiten) en de rest van de dagen relaxed/easy going in de bak.
Mis de laatste tijd een "sparkeling "in haar ogen en komt wat duffig over.Wil(ook)graag iets meer energie.
Wie weet geef ik wat fout en kunnen jullie mij raad geven?
Paard krijgt 2 daags een volle handje Hartog balance Meusli. 50gr Marstall Forse samen met een 1 handjes Luzerne.zodat ze haar vitaminekorrel goed opeet zonder lange tanden

De reden dat ze skraal in de Luzerne en de Balance meusli is vanwege haar hang/dikke/veulen vertoningbuik.Tevens is zij wel een breed gebouwd paard. Maar de da's vinden haar wel 'te' zwaar
Welke wel even wat minder mag.
Maar misschien doe ik iets niet goed?
En moet zij bijv iets meer van iets om haar pittig te houden? Of geheel wat anders bijv.
Wel valt ze wat in bij haar rug/schoft en schouder. Verlies zij wat spiermassa.(Mede Door der leeftijd natuurlijk)
Ze staat op een stal met uitloop naar paddock,krijgt 4x p.dag de gewenste portie hooi.
Wie heeft er wat tips?
Recent een vitamineboost gegeven maar merkte weinig verschil. Helaas.
Haver/zonnebloemolie/meer luzerne ben ik bang voor.ivm dikmakers ? Of zit het tussen mijn oren?
Reactie is zeer fijn