Compressiekous. Welke keuze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sancerre

Compressiekous. Welke keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:58

Ik ben op zoek naar een compressiekous voor 1 voorbeen. Deze wordt dikker bij stalrust.
(Sarcoïdose) Mijn dierenarts heeft toestemming gegeven na onderzoek.
Ik heb gekeken naar 2 verschillende. Hidez en Equicrown.

Wie heeft ervaring met deze, of andere kousen?

femke_harley

Re: Compressiekous. Welke keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:42

Ik gebruik sindskort de Hidez Socks voor mijn merrie. Zij krijgt ook een stalbeen achter. Nu heb ik hem nog niet echt nodig gehad, maar hij sluit goed aan (ondanks de moeilijke benen van mijn paard), zit netjes, zakt niet. Verder heeft een kennis ze ook en daar hele goede resultaten gezien. Kijk eens op de Hidez Facebookpagina. Daarbij zij de Hidez Socks een stuk betaalbaarder dan equicrown. Dit komt wel doordat de Hidez Socks standaard maten zijn (maar zelfs voor mijn tinker met mega zwaar gebouwde benen waren er passende sokken) en equicrown volgens mij op maat gemaakt wordt. Bij mij zijn ze van Hidez gratis langs geweest om ze te komen passen. Top service.

Hier de sock bij mijn tinker. Zat hier iets te laag. Had hem de eerste keer om.
Afbeelding

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:52

Dank je.
Ik heb al mailcontact gehad met beide. Maar ik wil (door de kosten) ook graag ervaringen horen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:56

Dat is logisch! Heb idd ook op basis van ervaringen van andere en ben eigen ogen gezien, de keuze gemaakt. Morgen zal ze ze voor het eerst langer om krijgen. Ik hou je op de hoogte van mijn ervaringen. :)

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:59

Fijn!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:02

ik heb ze van equicrown ben heel tevreden, bij een zat al snel een gaatje in. mocht ze opsturen.
en ondanks dat dit niet onder garantie viel omdat me pony ze zelf kapot had gemaakt kreeg ik wel een nieuwe

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:05

Hier een tevreden equicrown gebruiker.
Ze blijven goed zitten, zorgen voor mooie dunne strakke benen en worden absoluut niet warm.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:13

Bedankt.
Mijn paard heeft ook een dikke knie. De kous van Equicrown is tot onder de knie. Maakt dat uit?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:20

Dat denk ik wel, zou dan gaan voor een kous tot over de knie.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:34

Ik denk ook idd wel dat het uitmaakt, want dan wordt er in dat gebied geen 'compressie' uitgevoerd. Maar dat lijkt mij hoor, haha.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:44

Ik heb voor mij paard toen hij een einschuss been had ook voor de hidez gekozen vanwege de lengte , ze bevallen me goed, m'n paard staat nu merendeels zonder maar als ik een dag niet rijdt en hij staat alleen buiten krijgt hij snachts de kouzen aan.Afbeelding
Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:59

Equicrown heeft ook langere kousen dacht ik.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:50

Wordt zoiets niet (ook) aangemeten, zoals bij mensen ook gebeurt? Ik draag 's nachts een compressiekous om mijn been en deze worden altijd aangemeten. Ze bestaan ook kant-en-klaar, maar die passen nooit precies goed. Die geven bijvoorbeeld op het ene punt teveel druk en op het andere punt te weinig.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:35

Ze komen wel passen. Iig van de Hidez kousen. Ik denk wel richting de Hidez, maar heb nog niks afgesproken.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:09

Ik ben een tevreden EquiCrown gebruiker:
Afbeelding

Nadat mijn paard is geopereerd aan een gebroken griffelbeentje is het been nadat het verband er af was gegaan behoorlijk opgelopen. Na 2 dagen opgebouwd te hebben in uren gebruik ik ze nu elke nacht.

Zo zag het been er na de 1ste dag uit, het been was helemaal rond, geen pezen meer te zien:
Afbeelding

Zo ongeveer een week later, bovenin het been komen de pezen wer te voorschijn:
Afbeelding

En zo is het been nu, na ongeveer 2,5 weken gebruik, van boven naar beneden de pezen weer goed te zien:
Afbeelding

De standaard maat sokken gaan inderdaad niet tot over de knie, dan zou je ze op maat moeten laten maken. De standaard maten zijn €95,- per stuk of €175,- per paar. Wat afwijkende sokken kosten weet ik niet.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 22:15

Ik wil het been op gaan meten. Ik denk dat het in de dikste vorm moet. Hoe hebben jullie het gedaan?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:07

Ik heb via de mail contact gehad met EquiCrown en ben ontzettend goed geholpen met wat ik precies op moest meten. Daarna hebben zij voor mij de best passende model geadviseerd.

Aangezien mij paard nog in het verband stond toen ik wou meten heb ik in overleg met EquiCrown het gezonde been opgemeten, maar ik wist natuurlijk dat het geblesseerde been niet extreem dik zou zijn. Dat is anders als je bijvoorbeeld een Einschussbeen hebt.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:42

Ik heb bij Hidez toen de maten doorgegeven, nadat zij hebben vertelt wat ik moest opmeten. Daarna zijn ze overigens kosteloos langs gekomen om het te passen.

Ben overigens heel tevreden. Ze heeft de sock een aantal keer omgehad en ik zie dat het been een stuk dunner is. Ook zonder sock blijft het dunner.