Als eerste wil ik zeggen: De dierenarts is uiteraard al geweest en alles gaat in overleg met haar. Maar misschien zijn er mensen die ook iets soortgelijks hebben meegemaakt...
Als tweede: sorry als het verkeerd staat. Ik twijfelde tussen Medisch en Beweging en hoefverzorging..
Vorige week vrijdag kwam ik op stal en mijn mini-man (Bikkel) stond (letterlijk) op drie benen. Lopen deed ie ook op drie benen: z'n rechterachterbeentje hield hij zo'n 20 cm van de grond, ook met lopen (of nou ja.. Hupsen).
Hij wilde alleen maar liggen en legde z'n hoofdje dan heel zielig op mijn schoot

Uiteraard meteen de dierenarts gebeld en die kwam. Toen steunde hij inmiddels als hij eenmaal liep wel een beetje op dat beentje, maar naar de beweging toe was hij erg voorzichtig en hield zodra het kon z'n been weer in de lucht.
Hij heeft een pijnstiller ingespoten gekregen en we gingen naar de kliniek om foto's te maken. DA vermoedde een breuk in het bekken of een gescheurde spier rond z'n bekken. Een breuk was op de foto's niet te zien, wel zagen ze een 'streep' die er niet hoorde, wat het vermoeden op een gescheurde spier versterkte.
Het duurde vrij lang voor de pijnstillers werkten, maar daarna zag je een duidelijk verschil met voor de pijnstillers.
Behandeling: Pijnstillers en op rust.
Terug thuis aan gekomen hem apart gezet met mijn haflinger (z'n grote vriendin), zodat hij ook niet achterna gezeten kan worden door de andere paarden en écht rust heeft.
De volgende dag heeft hij de pijnstiller gekregen en dit leek na een uurtje te werken. 1,5 uur later stond hij weer hetzelfde als vrijdag. In overleg met de dierenarts zwaardere pijnstillers opgehaald en gegeven. Dit leek beter te werken.
Als hij nu loopt, loopt hij redelijk oke. Het is niet 100 procent zuiver, maar hij steunt op het been (hij maakt alleen een iets korter pasje met dat been), maar zodra hij stil gaat staan, tilt hij z'n been weer op.
Zo staat hij dan dus te eten, te drinken, te 'chillen', allemaal met dat beentje zo'n 15/20 cm in de lucht.
Gisteren voor het eerst één capsule gegeven in plaats van twee en ik merk geen verschil. De DA maakt zich daar wat zorgen om en ik moet nu uit proberen wat hij doet zónder pijnstillers.
Maandag word ik dan gebeld (en als er eerder iets is, kan ik zelf natuurlijk bellen) of dat dat wel of geen verschil uitmaakt en dan moet hij eventueel terug naar de kliniek om opnieuw foto's, een echo en/of een scan te laten maken, omdat ze dan vermoed dat er ergens iets niet goed zit met een zenuw.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips om nog naar te kijken?
Alvast bedankt

Groetjes Jacyntha
Als het niet gebroken is, en dat kan uitgesloten worden omdat je foto,s hebt laten maken, dan is het een of andere blessure die met rust en pijnstilling vanzelf zal genezen. Wel geduld hebben, ik denk dat je na 3 weken flinke verbetering hebt.Dit lijkt me zo als ervaringsdeskundige, maar natuurlijk weet ik het niet zeker, ik heb je pony immers niet gezien.
), maar ja hij kan natuurlijk altijd uitgegleden zijn, of bij het opstaan na het rollen een verkeerde beweging gemaakt hebben... Hij lijkt namelijk erg op z'n baasje: hij is een échte Stuntelkampioen