Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
TerraHowrse schreef:Ze geeft wel een voetje, maar ze heeft gewoon geen evenwicht, de hoefsmid komt regelmatig en ze heeft geen ijzers, hij is 2 week geleden nog geweest, maar ze wordt maar zelden bekapt want haar hoeven groeien bijna niet, maar hij komt dan voor de friezen en dan kijkt hij ook even naar de hare, bekappen is dan ook heel moeilijk voor hem, zelfs met 4 personen lukt het niet, ze heeft gewoon geen evenwicht...

Agossie schreef:Ik krijg het gevoel dat er iets ernstigs aan de hand is met haar voeten. Is ze ooit hoefbevangen geweest of nagekeken op HKO? Het zou best kunnen dat ze heel veel pijn heeft aan haar voeten. Misschien eens een DA naar laten kijken en eventueel foto's maken?
Sterkte ermee!
Felicity2511 schreef:Ik wil je niet bang maken, maar ik zou eerst uitsluiten dat het niets medisch is.
TerraHowrse schreef:tita schreef:Als jouw paard is, opladen en naar de kliniek
Oh, echt?
O jeetje, ik raak nu wel in paniek...![]()
Ik vraag het mijn ouders straks gelijk even,
misschien artrose? Ieks!
Dit kun je rustig laten uitzoeken. Het is niet zo dat het besstje op het punt staat om dood om te vallen. Nou ja, vallen misschien wel, maar dood niet
Felicity2511 schreef:Mijn paard viel (afgezien van de hoefsmid) verder ook nooit om. En stalgenoten vonden mijn paard ook prima lopen, itt de dierenarts.
Maar paarden zijn hard voor zichzelf. Dat ze ook niet wil galopperen zegt imo wel wat.
Ik zou voor de zekerheid haar na laten kijken. Better safe than sorry.
tita schreef:Vallen, niet galopperen dus grote druk of klappen doen pijn.
Ze zal niet doodgaan maar wat als ze hoefkatrol, spierbevangen, hoefbevangen is en gewoon gewend is aan leven met pijn.
Ik zou dat niet willen
Dit kan ook rustig morgen, maandag of op een ander moment volgende week of zo gebeuren. tita schreef:Vallen, niet galopperen dus grote druk of klappen doen pijn.
Ze zal niet doodgaan maar wat als ze hoefkatrol, spierbevangen, hoefbevangen is en gewoon gewend is aan leven met pijn.
Ik zou dat niet willen
Nicky1963 schreef:tita schreef:Vallen, niet galopperen dus grote druk of klappen doen pijn.
Ik zou dat niet willen
Ik denk meer aan het niet kunnen kantelen van het bekken, wat nodig is om te galopperen en wat ze moet doen om het gewicht meer op haar achterbenen te nemen als ze een voorvoet moet optillen en in de lucht houden. Imo niet een hoefprobleem maar iets in de achterhand zou haar dwars kunnen zitten.