Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bruintje123 schreef:Tekenen voordat een paard ooit ziek is geweest vind ik persoonlijk overbodig.
Maar hier werd het niet eens gevraagd bij het buut paard.
Heb paar maanden later bij het enten zelf gevraagd of hij het er in wilde zetten met handtekening.
Er was zeker wel wat aan de hand. 
vienna1987 schreef:Natuurlijk ligt er een stuk verantwoordelijkheid bij de eigenaar, maar dierenartsen moeten wel de juiste informatie door geven en daar is de eigenaar wel van afhankelijk. In jou geval is dat dus wel gebeurt bij mij van de zomer niet en ik kon 24/7 drie weken lang niet constant bij zijn toen ze op de kliniek stond en kan dus ook niet bij houden wanneer ze wat voor het laatst heeft gehad.
Ik laat trouwens een dokter wel klakkeloos iets in mijn lijf spuiten, in geval dat ik in het ziekenhuis/ambulance lig, vaak omdat je dan niet in staat bent om in te zien wat er aan de hand is. Ik ga er vanuit dat zij op dat moment het beste met mij voor hebben. Vaak sta je ook vrij plotseling met je paard op de kliniek en moet er snel gehandeld worden. Dat dan een goede registratie bij gehouden moet worden vind ik wel van belang en dat je op de hoogte gesteld van eventueel ongeschiktheid voor consumptie of wachttijden vind ik ook belang. Dat zou bij klinieken verplicht moeten worden gesteld.
Van de zomer was dat in ieder geval bij de kliniek waar mijn paard stond niet gebeurd.
Dan blijft nog wel over afgifte van medicijn gebruik aan de eigenaar. Daar ligt wel een punt van in ieder geval fraude gevoeligheid. Hoe wil je die indekken? Ik vertrouw niemand op zijn blauwe ogen hoor! Losse briefjes in een paspoort vind ik ook niks. Die kunnen bedoeld of onbedoeld kwijt raken.
terpentijn schreef:Mijn ervaring: niets wordt in het paspoort opgetekend, of je moet er zelf expliciet naar vragen en er op staan dat het wél gebeurt.
Ik teken het zelf op (oa irrelevante zaken als.. tijdstip castratie, en waar) en doe het als los blaadje achterin de paspoorten.
Makkelijk gepraat van mij: mijn paarden hebben (afkloppen!) nog nooit iets gemankeerd.
Maar ik heb het wel met paarden van ánderen meegemaakt, die er bij een behandeling/medicijnverstrekking (BUUT) niet bij waren, dus ik moest de DA opvangen en bij de behandeling van het paard zijn, dat de DA niet eens naar het paspoort vroeg. Laat staan dat er iets in opgetekend werd. Eén van die ponies (de BUUT hengst) is naderhand ingeslapen en door rendac opgehaald.
Niemand vroeg ooit waar dan ook naar...
NB : mijn ene paard moest ooit als 2 jarige naar de Kliniek Klijndijk omdat er een stukje ijzer (een soort nietje) vanuit het hooi tussen zijn allerachterste kiezen terecht gekomen was, overdwars. Nloedende tong, speekselen, DA kreeg het er na sdatie nog niet uit.
Op de kliniek opnieuw sedatie gegeven en die kregen het er wel uit getrokken.
Geen enkele aantekening in paspoort. Werd niet eens om gevraagd, ik gaf het paspoort zélf op de valreep. Werd weggewuifd, van Ja dat weten we, zijn naam en jouw naam.
Hoe streng gaat men dan eigenlijk met die regels om, of wordt daar behoorlijk de hand mee gelicht?