Neurologische klachten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabcarla

Neurologische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:35

Wie oh wie, pfff op dit moment maak ik me helemaal gek van angst eigenlijk. Me paardje gaat niet helemaal lekker en zijn nu ook naar de kliniek geweest voor foto's. We dachten eigenlijk dat het uit de rug zou komen omdat ze zich vast zet met rijden, moeilijk inbuigen en als je bijvoorbeeld een slangevolte rijd dan lijkt het net of ze word geraakt door een windvlaag. Vanaf dat ik haar heb, komt er elk half jaar/ jaar een ostheopaat om haar te behandelen. Ze zit altijd vast achter het zadel/lendenen.
Maar goed het verhaal bij de kliniek, DA wou graag foto's maken van haar hals omdat hij vermoed dat het daar weg kwam. Bespiering van haar rug ziet er gewoon prima uit. Heb een draver met een quarterkont en een spaanse pas zoals hij noemde.
Hals is op de foto gezet en er komt uit dat ze vanaf haar geboorte al een aangegroeide afwijking heeft in haar 7e halswervel, deze is in vergelijking een stuk kleiner dan normaal. Hij benoemde dit als neurologisch. Als test heb ik nu metacam gekregen om te kijken of ze pijn heeft, hij zei zelf dat ie daar niet vanuit gaat dat de kans heel klein was dat ze pijn zou hebben. Maarrrrrrrrr nu heb ik gister gereden en het blijkt dat ze nu lekkerder loopt, buigingen willen makkelijker, de slangevolte ging echt voor 80% beter. Had wel een goede warming up die ik normaal niet doe zoals ik het nu deed, balkjes lopen en klein sprongetje, na 20 minuten er op gegaan en ze voelde goed.
Vanmiddag gaat mijn instructrice er ook op en kijken of ze het verschil ook merkt. De DA heeft ook niet gezegd wat er nu volgt mocht de medicatie wel aanslaan. Al met al komt het er op neer dat ze dus pijn heeft???
Ben zo bang dat ik afscheid moet nemen of.... Wie oh wie heeft hier ervaring mee en kan me iets meer duidelijkheid geven. Na de 5 dagen van medicatie moest ik sowieso bellen met hoe het is verlopen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 11-11-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout uit de titel gehaald.

olijf

Re: Neurologische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:45

Ik heb nu al voor de tweede keer een paard met neurologische klachten nav een aandoening in de hals.
De vorige heb ik heel goed op de rit kunnen krijgen met hulp van een goede fysio, ook nog redelijk in de dressuursport mee kunnen komen. Alleen met aangepaste trainingen en behandelingen. Die kreeg er pas 6 jaar later echt teveel last van. Bij het paard wat ik nu heb is het pas net bekend en ben ik aan het puzzelen wat het beste werkt icm fysio en training. Mijn merrie reageerde niet op pijnstilling alleen, dus durf niet te zeggen hoe het bij jou zal lopen. Misschien kunnen ze de hals inspuiten en kun je dan nog heel lang plezier hebben. Ik zou nog niet in paniek raken en even afwachten. Ze kunnen heel veel tegenwoordig. Inspuiten is misschien niet ideaal, maar als het aanslaat kan het zomaar heel lang werken. Succes!!

arabcarla

Re: Neurologische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:51

Dank je voor je antwoord. Ik heb geen wedstrijdambities, gaat mij vooral om het belang van het paard. Wel ben ik dressuurmatig aan het trainen, maar dat doe ik vooral om het recht richten en lang en laag. Ze is/ was namelijk heel scheef.
Ben ook erg benieuwd, zit continu op me telefoon te kijken om te zien of er al een berichtje is.