Sinds een tijdje staat mijn knollie 24/7 buiten, maar ik ben er nog helemaal niet ervaren in.
Regen/ weer en wind, nachten wakker liggen en hopen dat ze het wel fijn vind, jullie kennen het vast wel
aangezien ik nog niet echt een 24/7 weide held ben, (binnenkort gaan ze wel nachten op stal, maar weer is nog redelijk).. heb ik wat vragen..De paardjes staan met zijn viertjes op wei van ruim 16.000 m2 ze hebben daar 5 maanden 24/7 opgestaan.
Nou stond er tot eind september nog ruim voldoende te eten maar het gras was wel iets korter dan aan het begin, de laatste tijd verslikte mijn paard zich, als ik haar poetste op stal, in het hooi wat bij de stallen ligt.
De dierenarts zei dat dit is omdat paarden die 24/7 buiten staan, waarvan de voeding gras is, minder speeksel aanmaken dan paarden die hooi eten. Dan tijdens het eten van hooi ook weinig speeksel aanmaken.
Nou staan ze sinds een aantal weken (omdat het gras te kort werd) in de winterwei, deze is 66.500 m2 (zomer wordt er hooi van afgehaald, en staan er 7 paarden op een afgezet stuk).
Sinds mijn paard hier staat verslikt zij zich niet meer in het hooi.
Nou vraag ik me af, heeft ze dan hiervoor misschien honger gehad? Of is het normaal dat een paard in de zomer, korter gras, snel eet en omdat er in de winterweide langer gras staat, de paarden beter kauwen en daardoor ook beter kauwen op het hooi??