echinaforce voor hoesten paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

echinaforce voor hoesten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 10:28

Hoi,

Mijn paard heeft een hoestje en ik hoorde van iemand dat mensen echinaforce van a. vogel aan hun paard geven tegen de hoest. Wie geeft dit ook aan zijn paard? en werkt het? kan het kwaad?

brighteyes85

Re: echinaforce voor hoesten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:36

Ik geef het op het moment dat de weerstand van mijn paard wat lager is. 1 weekje 2x per dag en dan knapt ze vaak snel weer op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:43

Hoelang loopt je paard al met de hoest en wat heb je er al aan gedaan?
Met hoesten zou ik niet teveel gaan zelfdokteren, als het ondanks verlichten van de arbeid en zo stofvrij mogelijk huivesten en voeren niet snel over is, zou ik de dierebarts laten komen voor een onderzoek naar waar de hoest vandaan komt.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 10:57

Marije_jiplover schreef:
Hoelang loopt je paard al met de hoest en wat heb je er al aan gedaan?
Met hoesten zou ik niet teveel gaan zelfdokteren, als het ondanks verlichten van de arbeid en zo stofvrij mogelijk huivesten en voeren niet snel over is, zou ik de dierebarts laten komen voor een onderzoek naar waar de hoest vandaan komt.

Hij hoest nu net een weekje. Eerst ook wit snot uit z'n neus maar dat was binnen een week weer over.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:00

Als er snot bij komt kijken dat niet doorzichtig is, dan had ik de dierenarts al gebeld.
Vorig jaar heeft mijn ruin een hele flinke verkoudheid gehad, nog niet doorgeslagen naar de longen gelukkig. Ik heb toen een AB kuur gekregen, en daarnaast raadde de DA aan om dennenknopsiroop te kopen, dit is volledig natuurlijk en verzacht te keel wat. Had het idee dat dat hem ook wel wat hielp.
Daarnaast vond ie het heel lekker, haha.
Was geloof ik 2 euro voor een flesje bij de drogist.