Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat zou ik namelijk eerst doen. sem722 schreef:Jee, weer het een en ander geleerd - thanxs!
Moet zeggen dat ik straks al zat te denken toch ook opnieuw mestonderzoek via andere partij te laten doen. Laatste keer waren er twee paarden met bloedwormen op stal, dus wie weet is hij toch besmet geraakt.
Echt top dat jullie zo snel zijn met adviezen!
geerke schreef:sem722 schreef:Jee, weer het een en ander geleerd - thanxs!
Moet zeggen dat ik straks al zat te denken toch ook opnieuw mestonderzoek via andere partij te laten doen. Laatste keer waren er twee paarden met bloedwormen op stal, dus wie weet is hij toch besmet geraakt.
Echt top dat jullie zo snel zijn met adviezen!
mestonderzoek is niet betrouwbaar,wanneer was hij voor het laatst ontwormd?
Hopelijk kom je er snel achter wat hij heeft,ik zou eerst eens ontwormen,als hij dan niet opknapt bloedonderzoek doen.
geerke schreef:een jaar geleden???en er staan paarden met bloedwormen op dezelfde stal?
Bestel maar gewoon een wormkuurtje in Engeland,het zal het eerste paard niet zijn waarvan de mest zogenaamd ''schoon'' is en ondertussen opgevroten word door de bloedwormen.
geerke schreef:ik zou eens beginnen met ivermectine,dan na 8 weken pramox....lintwormeitjes zie je trouwens niet in de mest.
Laat anders maar bloedonderzoek doen en ook controleren op eosinofielen.Als die verhoogd zijn is er vrijwel zeker sprake van een wormbesmetting.
Wormen hebben een cyclus,laten niet altijd eitjes los,het is dus heel goed mogelijk dat ze net de poep controleren als er geen eitjes inzitten.Paard heeft dan wel wormen maar de mest is schoon.
Lange vacht kan ook komen door wormen.