1 erg vergrote uier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

1 erg vergrote uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 00:31

Mijn merrie heeft al sinds dat ze 3 is, nu 12, ongelijke uiers. De ene tepel is normaal, de ander is 3x zo groot. Als het een vrouw was geweest zou ze ter vergelijking een bescheiden b-cup links hebben en een flinke dd- cup recht. De grootste kan je ook melken.
Zij heeft nooit een veulen gehad, ik heb het bij 2 verschillende da nagevraagd en die zeiden beide niks aan de hand.
Toch zit het mij ergens niet lekker, ook omdat ze wat andere problemen heeft.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:02

Zijn die dierenartsen er ook bij geweest dan om te kijken?
Zo niet dat dan alsnog laten doen,dan weet je het pas zeker.
En het zou natuurlijk best kunnen zijn dat alles prima in orde is,maar 1 speen gewoon groter is als de ander.
Misschien heeft ze het al vanaf geboorte, soort van foutje zeg maar :j

Anoniem

Re: 1 erg vergrote uier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:33

Is haar hormoonhuishouding wel in orde? Wat voor problemen heeft ze nog meer?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 21:05

Ellepel, de dierenartsen hebben er ook naar gekeken. Het is pas ontstaan toen ze 3 was. De eerste da zei dat het door veranderende hormonen kwam en dat het vanzelf wel weer normaal zou worden. Andere zei dat het niks bijzonders was.

Joolien, die hormoonhuishouding twijfel ik over. Ze is bijna het jaar rond om de paar weken hengstig. Van de hengstigheid geen last, alleen kroelerig en niet vooruit te branden. Sowieso is voorwaarts zijn niet aan haar besteed.
Haar lever werkt niet optimaal volgens 2 verschillende ostheopaten, ze is standaard 2 a 3 weken onregelmatig eind augustus/begin september.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:16

nuscaniels schreef:
Ellepel, de dierenartsen hebben er ook naar gekeken. Het is pas ontstaan toen ze 3 was. De eerste da zei dat het door veranderende hormonen kwam en dat het vanzelf wel weer normaal zou worden. Andere zei dat het niks bijzonders was.

Joolien, die hormoonhuishouding twijfel ik over. Ze is bijna het jaar rond om de paar weken hengstig. Van de hengstigheid geen last, alleen kroelerig en niet vooruit te branden. Sowieso is voorwaarts zijn niet aan haar besteed.
Haar lever werkt niet optimaal volgens 2 verschillende ostheopaten, ze is standaard 2 a 3 weken onregelmatig eind augustus/begin september.

Die lever ben je zo achter. Gewoon even een bloedje trekken. Maar dan nog verklaart dat de tepel niet.