Evaringen met Besterly gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Evaringen met Besterly gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:46

Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op ander krachtvoer voor mijn paarden.

Nu is mijn oog op Besterly (Classic) gevallen. De ervaringen die ik hier op Bokt lees zijn vrij positief. Op dit moment voer ik Havens Basis sportbrok, Havens Kentucky Lite E en voor de fokkerij producten van Pavo Podo. In het verleden heb ik in plaats van de Kentucky Pavo Sportsfit gevoerd, maar mijn paarden werden daar zo vet van dat ik dat niet meer wil.

Mijn partij ruwvoer is getest en daaruit blijkt dat ik veel ruimte heb voor wat betreft krachtvoer. Alleen Selenium en suikers moet ik in de gaten houden (aan de lage kant).

Wat zijn jullie ervaringen met Besterly Classic? Wat voor paarden hebben jullie en hoe worden ze ingezet? Wat voerden jullie daarvoor en wat zijn de verschillen? Zijn er nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?

Liselot

Re: Evaringen met Besterly gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:03

De eigenaar van Urissa had alles op besterly basisbrok staan en daar deden ze het heel erg goed op. Ging om gelderse paarden. Urissa stond flink in het werk, maar die kreeg naast 2x per dag een kilo basisbrok ook pavo sportsfit bijgevoerd.
De andere 2 stonden licht in het werk en kregen 2x per dag een halve bak.

Buiten de brokken uiteraard goed hooi en zo'n 8 uur per dag weidegang met genoeg gras.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:12

Mijn 4 jarige heeft een periode op Besterly Basic gestaan, maar vanwege de slechter verkrijgbaarheid ben ik overgestapt naar Pavo. De merrie is van zichzelf vrij energiek, zij deed het er prima op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:56

Ik heb een jaren Besterly Basic gevoerd, prima voertje hoor. De pony waar ik nu mee men heb ik op ander voer staan omdat hij wat extra's nodig heeft qua energie.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:46

Ik voer Besterly ponyc.
Bevalt goed