Hengstigheid en schuurplek van vulva tot uiers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xnicotina

Hengstigheid en schuurplek van vulva tot uiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:53

Sinds kort hebben we een nieuwe ruin in de groep.
Mijn lieve dame veranderde per direct in een draakje.
Nu een week van dreigen verder, is ze zoal ik verwachte mega
hensgstig. Ze zoekt nu de ruin zelfs op, en dreigen is er niet meer bij.
Nou ben ik 1 dag niet geweest, om net tot de ontdekking te komen
dat ze alle huid weg heeft, van de vulva tot bijna bij de uiers.
Ik heb er meteen sudocreme op gesmeerd, Eerst mocht ik
er niet echt aankomen, maar na 3 pogingen was ze behoorlijk mak.
Het is echt kale huid, voor zover ik kon en mocht kijken, was het niet kapot.
Was sudo creme wel goed hiervoor ? En hebben jullie dit weleens meegemaakt ?
Ik heb haar al vanaf 2010, en ze heeft dit niet eerder gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:01

Je ziet het wel vaker met nieuwe ruinen in de groep, je zou haar of de ruin even apart kunnen zetten als het echt problemen geeft tot de hengstigheid over is.
Meestal is het maar eenmalig hoor, de volgende keer is ze waarschijnlijk niet meer zo overdreven hengstig.

Sudocreme is prima spul! :j

xnicotina

Re: Hengstigheid en schuurplek van vulva tot uiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:27

Ik laat ze nu maar begaan, ze zal eerdaags wel stoppen, dan kan de plek weer genezen.
Had alleen sudo liggen als beste optie, mocht er iets zijn wat beter is, haal ik dat liever

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:39

Waarschijnlijk schraal Door de urine. Hier ook 1x meegemaakt na veel wisseling in zeer korte tijd. Mijn merrie was helemaal schraal tussen de achterbenen en bij uiers. Zolang ze zo hengstig was heb ik er uier zalf in dikke laag opgedaan om het "waterdicht" te maken. Toen hh over was schoon gewassen en laten helen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:45

xnicotina schreef:
Ik laat ze nu maar begaan, ze zal eerdaags wel stoppen, dan kan de plek weer genezen.
Had alleen sudo liggen als beste optie, mocht er iets zijn wat beter is, haal ik dat liever

Sudocreme is voor schrale billetjes door bv bijtende urine bij baby's die nog in de luiers zijn. hengstige merrie die constant nat is van de urine is vergelijkbaar wat probleem betreft. Je hebt dus al de beste optie gebruikt.

xnicotina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:56

karev schreef:
Waarschijnlijk schraal Door de urine. Hier ook 1x meegemaakt na veel wisseling in zeer korte tijd. Mijn merrie was helemaal schraal tussen de achterbenen en bij uiers. Zolang ze zo hengstig was heb ik er uier zalf in dikke laag opgedaan om het "waterdicht" te maken. Toen hh over was schoon gewassen en laten helen.

Gelukkig ben ik niet de enigste met dit gebeuren. En smerig word ze met de hengstigheid heel erg, maar dit... was dus voor t eerst.
Normaal haal ik pampers billendoekjes tevoorschijn om het enigzins schoon te houden, maar dat mocht deze keer niet, met dit als resultaat helaas.

tamary schreef:
xnicotina schreef:

Sudocreme is voor schrale billetjes door bv bijtende urine bij baby's die nog in de luiers zijn. hengstige merrie die constant nat is van de urine is vergelijkbaar wat probleem betreft. Je hebt dus al de beste optie gebruikt.

Oh, geweldig. Ik gebruik het verder nooit, dus ik ben blij dat t er lag. Dan blijf ik deze maar gebruiken tot de hengstigheid over is. Dank je.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:25

Dat zijn geen schuurplekken maar smetplekken van het pissen, die doen heel zeer..ik doe daar calendulazalf op bij merrie. Helpt ook goed.