Wisselen tanden pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisyeah

Wisselen tanden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 09:08

Hallo bokkers,

Mijn 3,5 jarige ruin is momenteel weer op alles aan het kauwen wat hij maar kan vinden. Ik vermoed dat hij weer druk bezig is met het wisselen van zijn tanden.

Naast dat hij de hele dag ruwvoer krijgt en ook wilgen takken in zijn weiland liggen, vroeg ik me af of jullie nog ideeën hebben om hem te helpen met wisselen?

Bij kinderen en honden heb je van die bijtringen, die natuurlijk niet geschikt zijn voor een pony. Maar ik vroeg me af of er ook voor paarden dit soort dingen in de handel zijn of wellicht hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:02

Mijn ruin bijt vaak op een halster touw als hij eentje te pakken krijgt. Hij doet dit enkel als hij echt een losse tand heeft of eentje die los aan het komen is. Ik geef hem ook af en toe een borstel ofzo in zijn mond waar hij mee kan spelen en die tand wat losser werkt.

Laatste keer is zijn tand uitgevallen toen hij aan het kauwen was op een leadrope die aan de poetsplaats hing. Is erg handig :o
Wel opletten dat het geen spelletje word waarbij hij leer om de knopen open te maken :p