Ik ben al een paar maanden aanwezig op bokt en hier en daar heb ik al eens gereageerd op forums dus sommigen zullen mij al gezien hebben.

Ik rij al sinds mijn 8e paard en sinds mijn 16e heb ik mijn eigen paard. Ik ben nu 31. Dressuur is mijn ding (M1 LRV) maar ik hou er ook van om ontspannen in het bos en aan zee te gaan rijden.
In april heb ik mijn 5 jarig paard moeten laten inslapen door zware problemen aan zijn benen en rug. Paard leed constante pijn. Na alle mogelijk onderzoeken, therapieën, alternatieve therapieën de hele moeilijke beslissing genomen. Uiteindelijk toch terug een nieuwe vriend gevonden!
Top paardje met een fantastisch karakter nu zit ik wel met 1 'probleempje':
Mijn nieuw paard lijkt als 2 druppels water op mijn vorig paard. Mijn vorig paard was ook zo een knuffelbeer en had het beste karakter. Zo ook mijn nieuw paard (ja ik heb het getroffen!

Ik vind het een beetje sneu voor hem, voelt een beetje als verraad....
Nu is mijn nieuw paard een paar weken geleden lomp geweest op de weide en heeft hij een zware verstuiking van de ringband (band rond de pezen rechts achteraan). Na veel stalrust, dagelijks afspoelen en aangepast beslag is de zwelling na 4 weken eindelijk zo goed als weg. Het paard moest zeker nog 3 weken rusten. Nu begint het echter bij mij te kriebelen om hem eens op de weide te laten lopen. De sukkel staat al weken binnen. Ik weet echter dat hij zal beginnen springen en rennen op de weide... Zouden jullie het riskeren of niet?
Dagelijks wandel ik wel met hem rond maar dat is toch niet hetzelfde als eens mogen lopen op de weide...
Dit is een beetje mijn verhaal. Hopelijk kunnen jullie mij goede raad geven!
bye bye