Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Prutsmuts schreef:Ik volg even. Wij hebben een jaarling staan met nagenoeg dezelfde klachten. Ook pas eind juli begonnen met jeuk. Nu zijn de manen en staart rustig maar lijkt ze op haar lijf wel veel jeuk te hebben.
Van alles geprobeerd, word er moedeloos van.
Hilary schreef:Als reguliere DA's het niet kunnen vinden, zou ik je aanraden om contact op te nemen met Den Hoek. Dit is een holistische praktijk voor dieren, waar ze net even verder kijken (en meten). Onze Shet had ook vrij veel last van jeuk; ook dit werd op zomereczeem gegooid, dus dekentje erop (waarna ze rustig doorging met het schuren van haar benen, daar zat de deken namelijk niet). Na bezoek aan Den Hoek en medicatie meegekregen te hebben, was na twee maanden de jeuk zo goed als weg en kon de eczeemdeken af.
bigone schreef:Laat eens een poosje alle brok weg en geef gewoon goed ruwvoer en dan eens kijken of het wat verbeterd.
geerke schreef:is er ooit een schraapsel genomen of iets op kweek gezet?
fabske schreef:ik volg even mee,
Hier een fries met nagenoeg dezelfde problemen,
Vermoedens hier zijn of wel suiker intolerantie of andere voedsel intolerantie.
Of ook zomereczeem al betwijfel ik dat laatste.
Mloui schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het toch ook vind klinken als mijt. Zeker omdat eerst nr 1 er mee begon (een pony gepredisponeerd voor mijteninfectie) en een tijd later nr 2 (een paard gepredisponeerd voor mijteninfectie). Vraag eens om Sebacil bij de dierenarts en ga daar eens mee wassen. Begin goed onderop en werk zo naar boven toe. Alle plekken goed meepakken. Helaas wil geen mijten vinden, niet zeggen dat er geen mijten zitten. En ja, in principe hadden de injecties dan moeten werken, maar helaas gaat niet alles volgens het boekje ( de injecties zijn in elk geval al niet volgens het boekje)