ervaring met homeopatische pijnstillers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

habapini

ervaring met homeopatische pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 12:01

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met homeopathische pijnstillers voor paarden. Mijn oude merrie heeft wat pijn en slijtage maar ik wil haar graag nog een mooie oude dag geven zonder pijn. Maar als ik op internet ga kijken zijn er zoveel verschillende dus wil ik graag van jullie horen of er iemand ervaring mee heeft.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:06

Allereerst welkom hier op Bokt.
Maar je stelt wel gelijk een moeilijke vraag. Want homeopathie kan heel goed werken, maar moet wel speciaal gericht zijn op dat ene paard. Ik bedoel te zeggen dat voor het ene paard remedie a heel goed werkt, en voor het andere paard remedie B, voor precies dezelfde aandoening.
Misschien kan je beter een dieren- homeopaat raadplegen, zeker voor zo iets. Mazzeltje hier op Bokt is een homeopate voor dieren, misschien kan je haar een pb sturen ? Of Leetje hier op Bokt.
Succes !

mystery1980

Re: ervaring met homeopatische pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:10

niet homeopatisch maar mijn paard met artrose doet het erg goed op audevard artro. Het is wel duur maar wetenschappelijk bewezen dat de stoffen die erin zitten ook werken.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:56

Het enige waar ik zelf een goede ervaring mee heb gehad, maar zeker niet te lang moet geven ivm maagproblemen is Duivelsklauw. Dit is een natuurlijke pijnstiller.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:59

Natuurlijke pijnstillers bedoel je denk ik?
Homeopathie en pijnbestrijding lijkt mij geen reeel doel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:07

Ga mee met het bericht van Maris.
Welkom op Bokt.
Zelf heb ik veel ervaring met natuurgeneeskundige behandelingen en ben daar erg tevreden over. Zelfs zo tevreden dat wij met de paarden eerst alternatief en dan regulier gaan behalve bij acute (koliek) klachten want dan bellen we beiden tegelijk (dierenarts en natuurgeneeskundige).
Alternatieve pijnbestrijding echter lijkt mij een heel ander iets en voor mezelf wijk ik dan uit naar regulier, met de paarden nog niet voor handen gehad. Wel denk ik omdat homeopathie/ natuurgeneeskunde meer de oorzaak aan pakt dat (pijn) klachten gemakkelijker kunnen verdwijnen, maar dan wordt de oorzaak aangepast.
Zelf heb ik dus weinig ervaring met echte alternatieve pijnbestrijding zoals jij hier naar vraagt. Ik vind je vraag wel een interessante.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:15

Ik sluit me aan bij Kitty_
Met meerdere paarden en nu met een oude hond met artrose hele goede ervaringen met Duivelsklauw.
Voor mijn beestjes was en is het zeer effectief en het geeft geen bijwerkingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:29

Dat het geen bijwerkingen heeft is onzin.
Maar het is verder inderdaad wel een veel gebruikt middel bij artrose, echter is het niet homeopatisch

Homeopatische pijnbestrijding klinkt voor mij niet logisch. Bij pijnbestrijding wil je immers de pijn receptoren beinvloeden en dat gaat niet als je geen actieve substantie hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:30

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:31

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:24

Eens met Maris! Moet afgestemd worden op JOUW paard. Ik heb super goede ervaringen met Liesbeth Ellinger van Centaurea. Gewoon even contact opemen! www.centaurea.nl

habapini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 16:40

Oké iedereen bedankt voor jullie reactie. Heb contact met een goede homeopaat voor een persoonlijk model voor mijn paard.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:27

Veel succes. Laat je hier weten hoe het gaat ?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 07:33

Ik gaf mij hoefbevangen paard 2x daags 2 capsules salisprin. Ik was er wat sceptisch over en dacht dat het niets zou doen. Maar toen ik er mee stopte liep ze ook duidelijk minder. Dus het werkte wel degelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:28

Volgens mij weten nogal veel mensen het verschil tussen homeopathie en natuurgeneeskunde niet.
Bovenstaande is ook geen homeopathie.

habapini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 11:01

Nog even een updaten. De homeopaat is geen succes geworden maar ze doet het super goed op buteless high strength.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:14

Dat is inderdaad goed spul als je geen phenylbutazon e/o corticosteroïden wilt gebruiken - homeopathie zal over het algemeen geen soelaas geven; wat je dus eigenlijk bedoelde is fytotherapie en het product wat je nu gebruikt valt daaronder.

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:59

Homeopathische pijnstillers bestaan niet. Ik heb klassieke homeopathie voor dieren gestudeerd en nog nooit tegengekomen.
Het beste kun je contact opnemen met een homeopaat bij jou in de buurt, hoeft niet persé voor dieren te zijn, een humane is ook prima. Er moet eerst een goed totaalbeeld van jou paard zijn voordat er een middel gekozen kan worden wat echt gaat helpen.

habapini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 13:12

Ik heb haar helemaal laten doormeten maar weer hebben nu buteless high strength en daar doet ze het super goed op. Ze is niet stijf meer en ook weer veel vrolijker.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:03

Wat een flauwekul. Als je zelf hoofdpijn hebt gooi je toch ook niet een aspirine in een zwembad en neem je na roeren aan de andere kant een klein slokje. Dat is wat homeopathie is: heel erg ver verdunnen tot er vrijwel niets meer in zit. En nee water heeft geen geheugen, anders kwam er pis uit je kraan, dan had waterzuivering van rioolwater ook geen zin.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:17

Arabesk schreef:
Wat een flauwekul. Als je zelf hoofdpijn hebt gooi je toch ook niet een aspirine in een zwembad en neem je na roeren aan de andere kant een klein slokje. Dat is wat homeopathie is: heel erg ver verdunnen tot er vrijwel niets meer in zit. En nee water heeft geen geheugen, anders kwam er pis uit je kraan, dan had waterzuivering van rioolwater ook geen zin.

Hahaha geweldig :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:33

Sizzle schreef:
Homeopatische pijnbestrijding klinkt voor mij niet logisch. Bij pijnbestrijding wil je immers de pijn receptoren beinvloeden en dat gaat niet als je geen actieve substantie hebt.

....dat klinkt mij nu weer onlogisch in de oren.

Wie je bijvoorbeeld het immuunsysteem beïnvloeden via homeopathie, heb je toch ook te maken met cellen met receptoren.

En voor zover homeopathie werkt (...wat het doet, als je dus het juiste middel heebt en het lichaam het aan kan...) is er altijd sprake van een actieve substantie - alleen in een kleinere hoeveelheid dan men regulier gewend is.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:40

Fijn dat je paard het goed doet op je gevonden supplement.
Ik weet niet onder wat voor een hokje het valt, maar ik wil toch nog even benadrukken dat Kurkuma het ook goed doet bij oudere paarden met wat slijtage, wat Geerke al aan raadde.
Vooralsnog ben je geholpen, maar mocht je het later in tijd nog willen herzien. :)