Het is niet te zien, behalve dat het wat schilferig is. Als ik met mijn vingers erover heen ga voel ik wel bobbeltjes. Ik heb hem gekamd op die plekken met een vlooienkam en kon er wat korstjes af halen. Het zijn geen korsten met bloed.
Hij schuurt niet maar heeft er volgens mij wel jeuk aan want als ik hem daar krab staat hij echt te genieten.
Vrijdag heb ik hem gewassen met Imaverol omdat ik eerst een schimmel vermoedde maar ik denk toch niet dat dat het is.
Ik heb symptomen opgezocht van verschillende huidaandoeningen bij paarden maar hij voldoet eigenlijk bij geen enkele aan de hoofdsymptomen.
Het lijkt mij nog het meest op de mijten die bij koudbloeden vaak in de sokken zitten, maar zijn benen zijn korstvrij en bij mijn weten zitten die beesten altijd op de benen.
Ik moet wel zeggen dat mijn paard momenteel wat dun is en zijn weerstand is wellicht niet optimaal. Wordt aan gewerkt
Ik heb hem nu ruim een maand.Iemand een idee wat het kan zijn? Ik vind dit nog niet dusdanig ernstig dat ik een dierenarts erbij wil halen maar vraag me toch af wat het is.