Huidaandoening, wie herkent dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Huidaandoening, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 18:18

Mijn Welsh A merrie van 13 kreeg afgelopen augustus een witte vlek net boven haar linker mondhoek.
De vlek was ongeveer 1 bij 1 centimeter groot. Ik dacht dat ze zich misschien bezeerd had en heb er verder geen aandacht aan besteed.
Het zag er wel wat gek uit omdat haar huid op die plek zwart is en het leek net of er een laagje van de opperhuid af was.

Ze kreeg na verloop van tijd steeds meer 'gekke' plekjes, allen beginnend met de witte huid. Het zat met name rond de mond en boven de ogen.
Ik heb het een paar keer gewassen en ingesmeerd, maar het werd niet beter.
Het jeukte niet.

Mijn pony heeft zomereczeem en daar weet ik het aan. Maar het is nog steeds niet weg, jeukt nu ook en is doorgetrokken tot achter de oren. Op het hoofd gaat het redelijk.

Vanmiddag is de veearts erbij geweest, maar kon me niet echt duidelijk vertellen wat het nou precies is. Herkent iemand de omschrijving?

Dit is de meest recente foto:

Afbeelding

Art_Ificious

Re: Huidaandoening, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:20

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:22

Is het geen schimmel? Heeft de veearts geen stukje huidschaafsel meegenomen om te testen?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 18:26

Nee, ze dacht niet direct aan schimmel. Mijn andere pony's hebben niks. Nou zegt dat niet direct iets, maar toch.

Edit: het zijn zeker geen rondje plekjes. Ook geen opstaande haartjes.
De omschrijving van schimmel kan ik me niet in vinden.