Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cowgirl schreef:Wellicht ben je mijn verhaal ook al tegen gekomen.
Leverbot is echt![]()
![]()
De klachten van jou paard komen ook wel overeen met de klachten die mijn paard had.
Heb je zijn slijmvliezen wel eens bekeken? Die bij mijn paard waren gewoon geel.
Mijne is ook behandelt met fasinex en de laatste keer is hij daar ook echt een paar dagen ziek van geweest en ik heb ook het vermoeden dat hij 1 of 2 dagen wat buikpijn heeft gehad. Het is natuurlijk ook een flinke dosis gif.
Inmiddels knapt hij weer op en staat hij op een kuur van C4L. Dit voer schijnt het lichaam te reinigen door alle kruiden en ik denk dat het werkt want vorige week had hij ineens een hele vieze piemel wat hij nog nooit eerder heeft gehad.
Hij staat nu ook met een lichte peesblessure maar ik merk aan zijn meelopen dat hij zich al beter voelt. Hij wil tenminste weer wat meelopen.
Houd rekening met een lange hersteltijd. Ik ben nu vanaf juli bezig en de eerste keer duurde het ook een maand of 4 a 5. Wel merk je vrij snel (week of 2) of het werkt.
Wellicht kun je ook zo'n zak C4L halen. Mijn fjord krijgt 3/4 schep per dag. Verder houd ik het op simpel voer dus hooi om het lichaam zo min mogelijk te belasten want de lever heeft tijd nodig te herstellen.
pien_2010 schreef:De klachten bij jouw paard lijken erg veel op die mijn paard had. Die van mij had toen de ziekte van lyme met daarbij een rode bloedworm besmetting. Leverbot heeft ze nooit gehad.
Die van mij loopt inmiddels alweer jaren fris en fruitig rond.
funnyhorses schreef:Lyme is ook zoiets wazigs qua symptomen he? Hoe ben je daar achter gekomen?
:
. B. zag het al gelijk bij aankomst want paardje stond er zo blij bij
. Dus weer lyme test gedaan (erg duur vond ik dat, maar meten is weten, want ik wilde het nu zelf ook echt weten en regulier en alternatief uitslagen via bloedonderzoek eens op elkaar leggen want Lecher antennen had de waarde al stukken beter gemeten) en de lyme waarden waren enorm gedaald. Die uitslag kwam weer weken later.
, ben daar zo verschrikkelijk blij mee.
funnyhorses schreef:Vandaag 2 dagen verder sinds de fasinex spuit en ik zie duidelijk verbetering in de mest. Het zijn nog geen mooie balletjes maar die natte brij is het ook niet meer eerder dat de balletjes gewoon nog iets te los zijn zeg maar.
Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben na de behandeling met fasinex? Mag ik dit als positief zien? Of is dit maar toeval?
Ik ga tevens het gehele eetschema onder loep nemen en over 2 weken eenn ruwvoeranalyse uitvoeren op de voordroog zodat echt alles keurig in orde gaat komen.
Dierenarts zei ook dat het misschien wel zo kon zijn dat die verhoogde spierwaardes voor mn tinker misschien wel normaal zijn?
Zelf ben ik daar totaal niet van overtuigd omdat ik zie hoe wisselend ze is in haar hele doen en laten en heeft ze een slechte dag dan zul je het merken ook!!!
Ik wil daar dus niet vanuit gaan maar goed wat is wijsheid in zo'n geval?
,nog geen mooie gladde balletjes maar ook geen natte stamppot meer.