Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en anders toch even verder denken en evt. DA
Toydoll schreef:Ik vind wel dat ie belachelijk veel 'extra's' krijgt die allemaal niet bevordelijk zijn voor darmen en 2x pd waarschijnlijk een klein plukje (slecht?) ruwvoer... Begin eerst eens met veel veeeeeeel meer hooi te gaan voeren....
Mijn pony is ook super gevoelig ervoor helaas. Die is aan de scheit van kuil, van elke baal wisseling sowieso, en ook als ie teveel krachtvoer krijgt. Gewoon heel veel hooi (vrijwel onbeperkt) en beetje slobber en dan is er niets aan de hand...
LauLauu schreef:Veel eten voor een zo'n jong ding van net 2,5 jaar, 2keer halve kg biks is al meer dan genoeg naast voldoende ruwvoer..meer hebben ze echt niet nodig.
Hij is nu al aan het werk voor de koets..wat ga je dan als hij bv 6 jaar is en intensief aan het werk gezet word?
Mijn vorig rijpaard waarmee ik intensief reed en meer als 30km mee deed,kreeg zelf nooit zoveel..en die was toch echt wel enorm in het werk,zelf al was ze 1m78.
Veel aan suikers,eiwitten en zetmeel kunnen voor diarree zorgen,helemaal als ze kuil krijgen..dit is oon de reden dat ik nooit meer kuil inkoop en geef aan de paarden.