Net de nachtzakken hooi naar onze paarden gebracht. Eentje staat met een natte borst en hals op de paddock. nu heeft hij wel een aardige vacht. Maar zo warm is het om 23.00 uur toch niet? Mest is verder ok en hij lijkt verder ook gewoon normaal. Maar toch maak ik me wat zorgen, ik weet dat koudbloeden pijn niet tonen en zo'n natte vacht in de avond is toch raar … Iemand die dit eerder ook meemaakte?
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 24-10-15 23:01
Ik zou het goed in de gaten houden en wanneer je het niet vertrouwt toch de dierenarts bellen.
Is de ademhaling en hartslag wel goed? Temperatuur ook goed?
Nacht goed doorgekomen en hij lijkt er vrolijk bij te staan. Is niet meer zo nat als gisteravond maar nog steeds wel wat klam op de borst. Overleg zo voor de zekerheid toch even met de veearts. Hij heeft ooit eerder een verschoven darm gehad en zit ook in het grijze gebied voor Cushing. Dank voor het meeleven!
Maar als er cushing bij komt kijken is overdreven zweten niet gek hoor, dan kan de inwendige thermostaat van slag van zijn...
Nant
Geplaatst: 25-10-15 08:42
Goed dat je de veearts hebt gebeld.
Die van mij stond gister ook te zweten op de paddock, maar temperatuur was normaal. Ik heb een IJslander, borst geschoren. Maar het was gister niet koud en dan krijgen ze het snel te warm.