Paard zwetend buiten op paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cadeautje23

Paard zwetend buiten op paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 22:58

Net de nachtzakken hooi naar onze paarden gebracht. Eentje staat met een natte borst en hals op de paddock. nu heeft hij wel een aardige vacht. Maar zo warm is het om 23.00 uur toch niet? Mest is verder ok en hij lijkt verder ook gewoon normaal. Maar toch maak ik me wat zorgen, ik weet dat koudbloeden pijn niet tonen en zo'n natte vacht in de avond is toch raar … Iemand die dit eerder ook meemaakte?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:01

Ik zou het goed in de gaten houden en wanneer je het niet vertrouwt toch de dierenarts bellen.

Is de ademhaling en hartslag wel goed? Temperatuur ook goed?

Cadeautje23

Re: Paard zwetend buiten op paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 23:04

Dank je wel Carola. Ademhaling lijkt normaal. Ook hoor ik darmgeluiden. Maar je hebt gelijk zal toch ook nog even temperaturen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:05

Maakt hij een zieke indruk? Kan ook zijn dat hij natuurlijk gewoon een sprintje heeft getrokken. Hopelijk is het niets ernstig!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:06

Ik zou voor de zekerheid nog een keertje langs gaan vannacht. Extra controle kan nooit kwaad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:17

wat is de kleur van zijn tandvlees, is dat bleek of mooi rose.. of als je het indrukt word de kleur meteen weer mooi rose..

als het bleek lijkt kan het ook koliek zijn.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 07:25

Nacht goed doorgekomen en hij lijkt er vrolijk bij te staan. Is niet meer zo nat als gisteravond maar nog steeds wel wat klam op de borst. Overleg zo voor de zekerheid toch even met de veearts. Hij heeft ooit eerder een verschoven darm gehad en zit ook in het grijze gebied voor Cushing. Dank voor het meeleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:39

Maar als er cushing bij komt kijken is overdreven zweten niet gek hoor, dan kan de inwendige thermostaat van slag van zijn...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:42

Goed dat je de veearts hebt gebeld.

Die van mij stond gister ook te zweten op de paddock, maar temperatuur was normaal. Ik heb een IJslander, borst geschoren. Maar het was gister niet koud en dan krijgen ze het snel te warm.