Hoe ga ik druk paard voor t eerst ice vibes omdoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneDJ

Hoe ga ik druk paard voor t eerst ice vibes omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 00:46

Mijn paard heeft een tussenbeesblessure rechtsachter. Daarom heb ik nu de Ice Vibe Boots besteld, ze worden morgen geleverd :j
Nu is het een lekker autistisch paard die feitelijk overal een punt van maakt.
Vandaar mijn vraag: heeft iemand ervaring met het gebruik van de boots bij een heet paard?

Amiigo

Re: Hoe ga ik druk paard voor t eerst ice vibes omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:57

Omdoen, aanzetten en snel de stal uit :D is gewoon even wennen, ze geven vaak wel toe na een paar minuten. Je kunt ze evt voor om doen om te laten wennen zodat die dat been met de blessure niet overbelast als die gaat trekken en stampen.

YvonneDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 01:03

Hahaha, snel de stal uit!
Waar ik me wat zorgen om maak is dat als dat ding eenmaal aan staat en hij gaat onverhoopt uit zn plaat dat ik dan niets meer kan doen. En hopen dat de voorgeprogrammeerde 10 minuten snel voorbij zijn. Misschien heb je gelijk: gewoon doen en niet kijken...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 01:07

En anders aanzetten zonder dat die ze om heeft en kijken hoe die dan reageerd :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 01:14

Gebruik ze hier bij een jaarling. Als je paard gewent is aan beenbescherming zal het geen probleem zijn.
Anders zou ik ze eerst een keer aandoen zonder aan te zetten. Er zit een goede beschrijving bij. De este dagen alleen op stand 1 gebruiken. Zou je paard niet los in stal zetten, met rust en wat voer voor hun neus, geen probleem.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 02:55

Zelf vooral rustig blijven, zelfverzekerd zijn en vooral niet bang zijn. Paard vastzetten of bij twijfel even iemand vragen om hem vast te houden en met wat lekkers af te leiden indien hij zich aanspant of het spannend vind. De koelpack rustig op het been houden, blijft hij rustig dan gewoon omdoen. Laat hem desnoods een paar minuten staan met alleen de koelpack om. Is hij braaf en niet onrustig/onrustiger dan normaal dan rustig de beschermer eromheen. Ook weer even laten zitten voordat je hem aandoet. Met een beetje beleid aanzetten en zelf vooral veilig staan. En hem gewoon gerust stellen, wat afleiden met wat hooi, een snoepje of iets anders. Meestal laten ze het zo over zich heen komen en is het alleen even in het begin spannend.

Er is ook een algemeen topic over de Ice Vibes, wellicht interessant of voor vragen

YvonneDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 21:11

Heb ze vanavond om gedaan tijdens zijn eten. Hij vond het vreemd (beetje draaierig in zn box en wijdbeens staan), maar deed verder niks geks :D