Ik snap dr helemaal niets meer van...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Ik snap dr helemaal niets meer van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 19:59

Hallo!
Mijn verzorgje doet de laatste tijd heel vervelend met het opzadelen, draaien willen wegrennen enz...
Zodra het zadel erop ligt is er niets aan de hand, bokken doet hij niet en hij loopt altijd keurig z'n rondje. We hebben genoeg afwisseling, buitenrijden, vrijheidsdressuur, zonder zadel (in galop bokt hij zz wel flink)
Springen, dressuur, spelletjes.
Met het zadel als het goed is niets aan de hand, heb die van een instructrice geleend aangezien de andere niet goed was. Hoofdstel ook okey, hebben er een gelpad onder en het is al iets beter maar heb liever dat ik weet wat er aan de hand is...

Groetjes!

StalNollie

Re: Ik snap dr helemaal niets meer van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:02

Dat het met een gelpad al beter gaat is toch duidelijk een teken dat het zadel niet goed meer ligt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:02

zadel laten nakijken door een zadelmaker/passer en osteopaat, zou mij niet verwonderen dat paard/pony vast zou zitten. :)

En intussen niet meer rijden tot dit nagekeken/gedaan is.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:03

Doen we, bedankt!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:06

Hij geeft duidelijke signalen dat hij ergens pijn heeft. Dit kan de rug zijn, maar hij kan ook last van zijn tanden hebben. Is hij onlangs al naar de tandarts geweest? Het lijkt me slim om er een keer een osteopaat/zadelmaker/tandarts na te laten kijken. :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:38

NoaHD schreef:
Hij geeft duidelijke signalen dat hij ergens pijn heeft. Dit kan de rug zijn, maar hij kan ook last van zijn tanden hebben. Is hij onlangs al naar de tandarts geweest? Het lijkt me slim om er een keer een osteopaat/zadelmaker/tandarts na te laten kijken. :)

Tanden? Het hoofdstel is geen probleem, hij doet zelfs zijn mond open voor het bit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:44

Als er een gelpad tussen moet dan is dat toch een teken dat het zadel gewoon niet past. Ik zou inderdaad een zadelmaker laten komen :)

Het kan ook nooit kwaad om eens een fysiotherapeut te laten komen. Zo'n controle is niet zo duur, en die kan kijken of het paard ergens last heeft van de spieren en kan je oefeningen geven om te doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:13

kan die pony niet gewoon eigenwijs zijn?Of is dat helemaal niet mogelijk?Is het een shet?

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:19

Misschien even een fysio laten komen? De meeste kunnen je dan ook vertellen of het zadel goed ligt of niet.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:26

geerke schreef:
kan die pony niet gewoon eigenwijs zijn?Of is dat helemaal niet mogelijk?Is het een shet?

Met een geluwd gaat t beter zegt ts.. Overduidelijk een rug/zadel probleem.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 07:24

geerke schreef:

Ja dat kan natuurlijk ook! Omdat als het zadel erop ligt er niets aan de hand is.. Het is een Fries :)