Sinds een maand of anderhalf hebben wij Shetlander Bliksem. Wat me gelijk opviel is zijn rechter oog. Ik vraag me af wat het is. Een stukje maanoog, of een aandoening?
Zit maanoog bij zijn ouders? (of is het niet perse overerfend, weet ik eigenlijk niet....) Ik ga mijn shetlander eens goed bekijken, die heeft een ministukje maanoog. Kijken of dat er op lijkt.
Appaloosa9
Geplaatst: 21-10-15 14:01
Dit is volgens mij geen maanoog maar een aandoening, kende ook iemand waarbij haar fjord zoiets had en die is uiteindelijk blind geworden. Zou het goed in de gaten houden.
Ik ken zijn verleden helaas niet. We hebben hem nog maar pas. Hij heeft dit aan 1 kant. Ik zal het in de gaten houden. Ik heb ervaring met een blind paard. Dus mocht hij blind worden (wat ik natuurlijk niet hoop!!!) Weet ik hoe ik er mee om moet gaan.
Nu ik er over na denk... soms is hij wel wat onzeker. Zal er eens op letten of het er mee te maken heeft aan welke kant ik hem benader. Misschien ziet hij toch wel iets minder aan die kant.
Het viel me in ieder geval op dat hij dit bij de aankoop ook al had, maar zocht er niks achter.