Omega olie met vitamine E

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C2012

Omega olie met vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 11:53

In geef nu een week Cavalor OilMega. Ik wil dit dagelijks geven en opbouwen tot 50 ml. Ik geef nu 20-30 ml. Probleem is dat het nogal ruikt en paard eet het niet goed door zijn voer. Kan het deels oplossen met wat slobber onder zijn eten te mengen, maar ik wil niet dagelijks slobber bijgeven. (Naast dat het toch wel wat kost en in een onhandige fles (2l) zonder deftige doseerdop zit).

Ik was eigenlijk op zoek naar een olie met vitamine E in. Ik wou eerst subli omega 369 geven, maar daar zit ook selenium in en is niet wat ik zoek.

Nu lees ik veel over de omega gold olie van de paardendrogist. Kan het op de site niet vinden, maar iemand die dit voert en even kan vertellen hoeveel vitamine E er in zit? Zijn er die ervaring hebben met het overschakelen van de cavalor olie naar de paardendrogist olie?

Alvast bedankt!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:06

Ik kan je niet vertellen hoeveel E er in zit, maar je zegt dat jouwe die andere niet goed eet. Ik geef al enkele tijd die van de paardendrogist en dat wordt hier super gegeten. Zelfs mijn zeer moeilijke eter, die normaal écht geen 'troep' accepteert door zijn voer, eet het keurig op. Geen antwoord op je vraag, maar misschien een geruststelling voor jou;)

_Margarita_

Re: Omega olie met vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 04:55

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 05:42

Gewoon simpele tarwekiemolie zit vol met vitamine E.:D

Is waarschijnlijk ook nog eens veel goedkoper. Mijn dierenarts raadde mij het destijds aan ipv alle veel te dure poedertjes :), paard deed het er super op!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:12

Tarwekiemolie (te koop als flesjes van 250 ml) bevat heel erg veel vitamine E inderdaad.

JUDITH78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:37

Hoi C2012,

Je hebt gelijk, de Cavalor Oilmega ruikt iets apart. Dit heb ik weleens nagevraagd en het komt door de vele ingrediënten die erin zijn verwerkt.
Mijn paard is er gewend aan geraakt, zelf vind ik het nog steeds niet lekker ruiken maar mijn paard heeft daar gelukkig geen last meer van!!

Wat ik zelf ook erg fijn vond is dat er een 'natuurlijk antibiotica' aan is toegevoegd, heel fijn in de periode als je paard in de rui is of niet helemaal fit!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:47

Bij kleine hoeveelheden olie (zeker samen met 2+ uur gras in het weideseizoen) heeft paard normaal gesproken genoeg vit. E via ander voer en reserve in lichaamsvet.
Allerlei oliemixen smaken vaker niet lekker, gewoon lijnzaadolie nemen daar zit omega 3 in, waarvan 6 en 9 door het paard zelf gemaakt kunnen worden. Voor extra vit. E geef ik 1 of meerdere capsules E gewoon van het kruidvat, zeker omdat ik hier redelijk wat lijnzaad voer en er dus selenium zat in het dieet zit. Vit. E heeft vet nodig om opgenomen te worden, en dan vallen veel poeders, etc. snel af.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:16

Als je twijfelt, kan je misschien altijd eens ene mailtje sturen naar de paardendrogist? Ik heb er al goede ervaringen met gehad, altijd behulpzaam en deskundige antwoorden, misschien weten ze ook een goed alternatief

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 07:50

Ik heb al tijdje geleden een mailtje gestuurd, maar ze zit geen extra vitamine E in. Enkel wat er van nature in de prodcten zit.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:09

Rijstolie bevat ook veel vitamine E.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:26

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:38

Ik gebruik zelf de Omega olie van de paardendrogist en die wordt heel goed gegeten. Voor de vitamine E geef ik Chevivit, ook te koop bij de paardendrogist. Over deze combi ben ik heel erg te spreken!! Het is behoorlijk prijzig maar je doet ruim 3 maanden met het flesje, dus als je het dan omrekent valt het wel mee.